Współpraca z Uniwersytetem Warszawskim

Projekty

Większość projektów, które realizujemy wspólnie z dziećmi, można przypisać do jednej z trzech kategorii: literatury dziecięcej, CLIL (zintegrowanego nauczania językowo-przedmiotowego) lub nauki czytania, stanowiących główne części składowe naszego programu.

Literatura dziecięca

Czytanie jest magią. Pobudza wyobraźnię i przenosi nas w różne piękne miejsca. W przedszkolach Ciuchcia Puch Puch wszyscy kochamy bajki: ich czytanie, opowiadanie i słuchanie. Używamy różnych metod, między innymi ‘Talk for Writing’ Pie’a Corbetta oraz stosowanej w szkołach amerykańskich ‘Interactive Read Aloud’, które pomagają nam zapoznać dzieci z Misiem Paddingtonem, niesforną Goldilocs, Spotem czy potworem Gruffalo.

Zachęcamy przedszkolaki do mówienia, powtarzania niektórych zwrotów, używania wyobraźni przy realizacji prac plastycznych oraz odgrywania scen na podstawie przeczytanych historii. Nie tylko świetnie się przy tym bawią, ale również uczą się słownictwa oraz zwrotów leksykalno-gramatycznych.

Przykładowe projekty:

  • Ostatnio nasi podopieczni odkryli dżunglę i słuchali przygód bohaterów opowiadania ‘The Snail and the Whale’. Zjedli również pyszny mus czekoladowy według przepisu z książki ‘Chocolate Mousse For Greedy Goose’.
  • Bawiliśmy się z Kubusiem Puchatkiem! Czytaliśmy oryginalną książkę i porównaliśmy ją z kreskówką. Poznaliśmy postacie, rozmawialiśmy o naszych ulubionych bohaterach, a na koniec odkrywaliśmy tajemnicze zakamarki Stumilowego Lasu z pomocą magicznej mapy!

CLIL

W przedszkolach Ciuchcia Puch Puch staramy się rozwijać dzieci wszechstronnie: językowo, emocjonalnie i intelektualnie. Obcują z językiem angielskim zarówno podczas codziennych zabaw i aktywności, jak i poznając otaczający je świat oraz zagadnienia z dziedziny muzyki, sztuki, historii, przyrody i matematyki. Uczą się również o angielskich tradycjach i festiwalach, m.in. o Easter Egg Hunt, Thanksgiving Day, Halloween i Guy Fawkes Day.

Przykładowe projekty:

  • Pancake Day obchodzi się w dniu poprzedzającym Środę Popielcową i, jak sama nazwa wskazuje,  je się wówczas naleśniki. Z tym nasze przedszkolaki nie miały problemu – uwielbiają to danie. Wzięły też udział w tradycyjnym wyścigu z naleśnikiem na patelni. Niektórym udało się nawet w trakcie biegu przerzucić placek na drugą stronę
  • Jeśli jesteś ciekawy, jak smakuje scone, tradycyjne szkockie ciastko, przepisu na nie poszukaj u nas na stronie. Możesz też zapytać nasze przedszkolaki!
  • Kiedy Miś Paddington zgubi walizkę, na pomoc w poszukiwaniach ruszają nasze przedszkolaki. Dzięki dzielnym pomocnikom Paddington dotarł do Pałacu Buckingham na czas i wraz z Królową Elżbietą napił się herbaty i zjadł kanapki z marmoladą 🙂
  • Wspólnie obchodziliśmy Dzień św. Andrzeja. Przedszkolaki dowiedziały się ciekawych informacji na temat Szkocji oraz próbowały odpowiedzieć na pytanie „Czy potwór z Loch Ness jest prawdziwy?” Dzieci stworzyły również swoją własną Nessie w wersji 3D!
  • Przedszkolaki Ciuchci Puch Puch uczyły się o Święcie Dziękczynienia i wspólnie odkrywały tradycje związane z tym amerykańskim wydarzeniem. Nasi lektorzy przygotowali z tej okazji wiele gier i piosenek, takich jak „Do the Turkey Hop”, „Turkey Hokey Pokey”, „Turkey Hunt” oraz zaprosili wszystkich chętnych do udziału w konkursie na najbardziej kolorowego indyka.
  • Dzieci ze wszystkich grup świętowały specjalny dzień w kalendarzu przedszkola – Dzień Misia! Misie są bardzo szczególnymi przyjaciółmi dla małych dzieci. Są przedmiotem miłości oraz dającymi ciepło, miłymi w dotyku przytulankami. W tym dniu dzieci zostały poproszone o przyniesienie swoich ulubionych pluszowych maskotek, aby bawić się z nimi podczas lekcji angielskiego.
  • W październiku dzieci ze wszystkich grup wzięły udział w corocznej imprezie z okazji Halloween. Przedszkolaki grały w gry, tańczyły i śpiewały w nawiedzonym domu, pełnym niespodzianek takich jak pająki, nietoperze i dynie!
  • Nasze przedszkolaki wyruszyły w podróż do serca Anglii, aby porozmawiać o… pogodzie. Graliśmy w gry „Sunny/Cloudy Day’” oraz „Rainbow”, a na końcu tańczyliśmy w rytm piosenki „Singing in the Rain”.

Nauka czytania

Początki nauki czytania łączą w sobie naukę głosek, rymów, słownictwa i piosenek. Poprzez śpiew i zabawę dzieci uczą się czytać, a później pisać. Korzystają z książeczek specjalnie przygotowanych przez naszych nauczycieli. Zamiast zaimka osobowego „ja” są w nich lusterka, w których maluchy mogą się zobaczyć i powiedzieć o sobie „ja”. Zarówno dzieci, jak i lektorzy bardzo lubią z nich korzystać.

Projects

Most of the projects children do, fall into three categories: children’s literature, CLIL (Content and Language Integrated Learning) and phonics. They form the major components of our program.

Children’s literature

Reading is magical. It awaken’s children’s imagination and takes them to a variety of wonderful places. In Choo Choo Choo Train preschool, we all love stories: telling, retelling and listening. We use “Talk for Writing”, “Interactive Read Aloud”, “Show and tell” and traditional circle time to introduce our children to such children’s classics as Paddington, Goldilocks, Spot or The Gruffalo. We encourage our children to speak and use their imagination and abilities to act out stories. Not only do they play and have fun but also learn a lot of vocabulary, fixed phrases and grammar structures along the way.

Sample projects:

  • The other day children discovered the jungle and listened to the adventures of “The Snail and the Whale”. They also ate some Greedy Goose’s “Chocolate Mousse”. It was delicious!
  • We had fun with Winnie the Pooh! We read the original book and compared it to the cartoon. We met the characters, chose our favourites and also explored the Hundred Acre Wood using a special map from the book.

CLIL

In Choo Choo Train Preschool, we want to develop the whole child linguistically, emotionally and intellectually. This is why our children learn art, music, history, science and maths through English by playing and experimenting about the world that surrounds them. They also learn about English festivals and holiday traditions around the world such as Easter Egg Hunt, Thanksgiving, Halloween or Guy Fawkes Day.

Sample projects:

  • Pancake Day, or Shrove Tuesday, is a special day celebrated in many English-speaking countries. Our children celebrated that day taking part in a traditional race with a pancake in a pan. As we ran, we had to toss the pancake! Also, we found out how to make a delicious pancake.
  • Would you like to bake a Scottish scone at home? Copy the recipe and ask you children to help you 🙂
  • Paddington Bear once lost his suitcase on the way to see the British Queen. Fortunately, our children helped him to find his entire luggage. Thanks to them, he reached the Buckingham Palace right on time for tea and marmalade sandwiches.
  • In November we celebrated St. Andrew’s Day. Children learned some interesting information about the country of Scotland, found out what a bagpipe and a kilt are and tried to answer the question “Is the Loch Ness monster real?” Children also made their own Nessie in 3D.
  • In November kids learned about the Thanksgiving and discovered together some traditions linked to this American festival. Our English teachers prepared many games and songs on this occasion, such as “Do the Turkey Hop”, “Turkey Hokey Pokey”, “Turkey Hunt”, and also a contest for the most colourful turkey.
  • Children from all groups celebrated a special day in the kindergarten’s calendar – Teddy Bear’s Day! Teddy bears are very special friends to young children. They are objects of love, they are warm, cuddly and furry. On that day children were asked to bring their favourite teddies from home to play with them on our English lessons.
  • In October children from all groups took part in an annual Halloween costume party. Kids played games, danced and sang in a haunted house with lots of funny themes like spiders, bats and pumpkins!
  • Children went on a journey to the heart of England in order to talk about the weather. They played Sunny/cloudy Day’ and ‘Rainbow’ games as well as danced to the rythm of ‘Singing in the Rain’.

Phonics

Phonics involves learning a lot of sounds, vocabulary, rhymes, songs and chants. It aims to develop children’s writing and reading skills by singing, playing and having fun. Our children read books prepared by our teachers in which there is no such thing as the word “I” (personal pronoun). Instead, there’s a mirror in which a child can see themselves and truly say “I” or “he / she”. Both children and parents love self-made books which they can create and change to suit their needs.

Zadzwoń: 22 490 24 24