Współpraca z Uniwersytetem Warszawskim

Projekty

Większość projektów, które realizujemy wspólnie z dziećmi, można przypisać do jednej z trzech kategorii: literatury dziecięcej, CLIL (zintegrowanego nauczania językowo-przedmiotowego) lub nauki czytania, stanowiących główne części składowe naszego programu.

Literatura dziecięca

Czytanie jest magią. Pobudza wyobraźnię i przenosi nas w różne piękne miejsca. W przedszkolach Ciuchcia Puch Puch wszyscy kochamy bajki: ich czytanie, opowiadanie i słuchanie. Używamy różnych metod, między innymi ‘Talk for Writing’ Pie’a Corbetta oraz stosowanej w szkołach amerykańskich ‘Interactive Read Aloud’, które pomagają nam zapoznać dzieci z Misiem Paddingtonem, niesforną Goldilocs, Spotem czy potworem Gruffalo.

Zachęcamy przedszkolaki do mówienia, powtarzania niektórych zwrotów, używania wyobraźni przy realizacji prac plastycznych oraz odgrywania scen na podstawie przeczytanych historii. Nie tylko świetnie się przy tym bawią, ale również uczą się słownictwa oraz zwrotów leksykalno-gramatycznych. Ostatnio nasi podopieczni odkryli dżunglę i słuchali przygód bohaterów opowiadania ‘The Snail and the Whale’. Zjedli również pyszny mus czekoladowy według przepisu z książki ‘Chocolate Mousse For Greedy Goose’. Kiedy Miś Paddington zgubił walizkę, dzieci pomogły mu ją odnaleźć. Dzięki nim dotarł do Pałacu Buckingham na czas i wraz z Królową Elżbietą napił się herbaty i posilił kanapkami z marmoladą.

CLIL

W przedszkolach Ciuchcia Puch Puch staramy się rozwijać dzieci wszechstronnie: językowo, emocjonalnie i intelektualnie. Obcują z językiem angielskim zarówno podczas codziennych zabaw i aktywności, jak i poznając otaczający je świat oraz zagadnienia z dziedziny muzyki, sztuki, historii, przyrody i matematyki. Uczą się również o angielskich tradycjach i festiwalach, m.in. o Easter Egg Hunt, Thanksgiving Day, Halloween i Guy Fawkes Day.

Pancake Day obchodzi się w dniu poprzedzającym Środę Popielcową i, jak sama nazwa wskazuje,  je się wówczas naleśniki. Z tym nasze przedszkolaki nie miały problemu – uwielbiają to danie. Wzięły też udział w tradycyjnym wyścigu z naleśnikiem na patelni. Niektórym udało się nawet w trakcie biegu przerzucić placek na drugą stronę

Jeśli jesteś ciekawy, jak smakuje scone, tradycyjne szkockie ciastko, przepisu na nie poszukaj u nas na stronie. Możesz też zapytać nasze przedszkolaki!

Wspólnie odkrywaliśmy dżunglę i słuchaliśmy o przygodach bohaterów książki „The Snail and the Whale”. Po ciekawej lekturze, zjedliśmy pyszny mus czekoladowy według przepisu z książki „Chocolate Mousse For Greedy Goose”.

Kiedy Miś Paddington zgubi walizkę, na pomoc w poszukiwaniach ruszają nasze przedszkolaki. Dzięki dzielnym pomocnikom Paddington dotarł do Pałacu Buckingham na czas i wraz z Królową Elżbietą napił się herbaty i zjadł kanapki z marmoladą 🙂

Nauka czytania

Początki nauki czytania łączą w sobie naukę głosek, rymów, słownictwa i piosenek. Poprzez śpiew i zabawę dzieci uczą się czytać, a później pisać. Korzystają z książeczek specjalnie przygotowanych przez naszych nauczycieli. Zamiast zaimka osobowego „ja” są w nich lusterka, w których maluchy mogą się zobaczyć i powiedzieć o sobie „ja”. Zarówno dzieci, jak i lektorzy bardzo lubią z nich korzystać.

Projects

Most of the projects children do, fall into three categories: children’s literature, CLIL (Content and Language Integrated Learning) and phonics. They form the major components of our program.

Children’s literature

Reading is magical. It awaken’s children’s imagination and takes them to a variety of wonderful places. In Choo Choo Choo Train preschool, we all love stories: telling, retelling and listening. We use “Talk for Writing”, “Interactive Read Aloud”, “Show and tell” and traditional circle time to introduce our children to such children’s classics as Paddington, Goldilocks, Spot or The Gruffalo. We encourage our children to speak and use their imagination and abilities to act out stories. Not only do they play and have fun but also learn a lot of vocabulary, fixed phrases and grammar structures along the way.

The other day children discovered the jungle and listened to the adventures of “The Snail and the Whale”. They also ate some Greedy Goose’s “Chocolate Mousse”. It was delicious!

Paddington Bear once lost his suitcase on the way to see the British Queen. Fortunately, our children helped him to find his entire luggage. Thanks to them, he reached the Buckingham Palace right on time for tea and marmalade sandwiches.

Reading is magical. It awakens children’s imagination and takes them to a variety of wonderful places. The other day we visited the dentist’s, we discovered the jungle and listened to the adventures of „The Snail and the Whale”. We also ate some Greedy Groose’s Chocolate mousse. It was delicious!

Paddington Bear has lost his suitcase on his way to see the British Queen! Fortunately, the children helped him to find his entire luggage. Thanks to them he reached the Buckingham Palace right on time for tea and marmalade sandwiches.

CLIL

In Choo Choo Train Preschool, we want to develop the whole child linguistically, emotionally and intellectually. This is why our children learn art, music, history, science and maths through English by playing and experimenting about the world that surrounds them. They also learn about English festivals and holiday traditions around the world such as Easter Egg Hunt, Thanksgiving, Halloween or Guy Fawkes Day.

Pancake Day, or Shrove Tuesday, is a special day celebrated in many English-speaking countries. Our children celebrated that day taking part in a traditional race with a pancake in a pan. As we ran, we had to toss the pancake! Also, we found out how to make a delicious pancake.

Would you like to bake a Scottish scone at home? Copy the recipe and ask you children to help you 🙂

Phonics

Phonics involves learning a lot of sounds, vocabulary, rhymes, songs and chants. It aims to develop children’s writing and reading skills by singing, playing and having fun. Our children read books prepared by our teachers in which there is no such thing as the word “I” (personal pronoun). Instead, there’s a mirror in which a child can see themselves and truly say “I” or “he / she”. Both children and parents love self-made books which they can create and change to suit their needs.

Zadzwoń: 22 490 24 24