Ciekawe artykuły

„Mały mistrz słowa, czyli jak rozpoznać i wspierać predyspozycje językowe dziecka” – DaDa Magazyn Aktywnej Mamy, zima 2016
Jest wiele prostych zabaw, które efektywnie wpierają talent lingwistyczny kilkulatka. Nie trzeba być fachowcem, niepotrzebne są żadne przybory. Można robić to w każdej chwili, wracając z dzieckiem z przedszkola lub szkoły, na spacerze czy podczas jazdy samochodem.

„Jutro znów idę do przedszkola. Już nie mogę się doczekać!” – DaDa Magazyn Aktywnej Mamy , jesień 2016
Dziś pierwszy raz poszłam do przedszkola. I wszystko było dokładnie tak, jak zapowiedziała mama. Przy drzwiach czekała na mnie uśmiechnięta i bardzo miła pani, a w sali było dużo dzieci. Niektóre bawiły się już na całego, inne wyglądały na smutne i wciąż pytały panią, kiedy przyjdzie mama. Ja nie martwiłam się wcale, bo umówiłam się z mamą, że wróci po mnie, jak tylko zjem obiadek.

„Zabawa w wannie? Czemu nie!” DaDa Magazyn Aktywnej Mamy , lato 2016
Woda jest obiektem fascynacji każdego chyba dziecka. Chlapanie, pluskanie, przelewanie, rozpryskiwanie mogłyby się nigdy nie kończyć. Nieważne zamoczone rękawy, zalana podłoga czy nawet niezadowolona mina mamy – gdyby tylko mu pozwolono, maluch spędziłby w wodzie cały dzień!

„Mamo wolę uczyć się w przedszkolu, nie w domu” DaDa Magazyn Aktywnej Mamy , luty 2016
Dzisiaj mogłem pobawić się w przedszkolu dłużej niż zwykle. Lubię takie dni. Aż szkoda, że tak rzadko się zdarzają, właściwie tylko wtedy, kiedy mama ma w pracy bardzo ważne zebranie i nie może odebrać mnie o „normalnej” porze. Było super!

„Zamień „żądam” na „potrzebuję” – egodziecka.pl, listopad 2015
Wcześniej czy później rodzica każdego kilkulatka czeka stanowcze „nie” w odpowiedzi na prośbę o umycie rąk, skończenie zabawy czy założenie ciepłego sweterka. Co gorsza, prośba ta, wielokrotnie powtórzona, spotka się z negacją wyrażoną w sposób nader ekspresyjny – płaczem, krzykiem, tupaniem lub obrażeniem się na cały świat. Czy jest jakiś sposób, żeby poradzić sobie ze „strajkującym” dzieckiem, albo – jeszcze lepiej – nie dopuścić do powstania takich sytuacji?

 „Mam trzy latka, bawię się i…uczę się czytać” – egodziecka.pl, wrzesień 2015
Rodzice wybierający przedszkole dla swojego maluszka czasem zastanawiają się, czy zdecydować się na placówkę, gdzie nauka czytania realizowana jest już w najmłodszej grupie, czy też lepsze dla dziecka będzie rozpoczęcie nauki w wieku pięciu lat, czyli dopiero w „zerówce”. Podpowiedzi udzielają nam… same dzieci.

 „Co ma klamerka do pisania? Inspirujące pomysły na zabawę w domu” – egodziecka.pl, luty 2014
Co ma klamerka do pisania? Ano ma. Nie tylko zresztą ona,  ale również wiele innych przedmiotów, które znajdziemy w każdym domu, jak np. gąbki, mydło, nakrętki, łyżeczki, lejki, butelki czy artykuły spożywcze: mąka, fasola, orzechy, mak.

„Projekt International Kindergatren w Ciuchci Puch Puch” – czasdzieci.pl, styczeń 2014

„Etyka w przedszkolu” wywiad z A.Dorozińską – głównym specjalistą ds. dydaktyki i wychowania w Przedszkolach Ciuchcia Puch Puch, o jej autorskim programie etyki w przedszkolu ” Mały człowiek – wiekie wartości”
Miesięcznik „Gaga” maj 2013

Dziecko zdolne potrzebuje wsparcia rodziców, nauczycieli, a czasem psychologów. Potrzebuje też kontaktu z rówieśnikami. Tylko wtedy może osiągnąć sukces i poczuć się w pełni szczęśliwe. „Mądra miłość i wsparcie” – wywiad z A.Dorozińską – głównym specjalistą ds. dydaktyki i wychowania w Przedszkolach Ciuchcia Puch Puch
Miesięcznik „Gaga” marzec 2013 

„Mam dwa lata…i jestem dzielnym przedszkolakiem” – egodziecka.pl, maj 2013
Zgodnie z ustawą o systemie oświaty, z wychowania przedszkolnego mogą obecnie korzystać dzieci, które skończyły dwa i pół roku. Dyrektor przedszkola, po zapewnieniu odpowiednich warunków, może przyjąć nawet dwulatki. Takie rozwiązanie jest korzystne dla dziecka. Maluszek zamiast na rok do żłobka idzie od razu do przedszkola, gdzie spędzi nieprzerwanie najbliższe cztery lata. Wiemy, jak bardzo małe dzieci przyzwyczajają się do otoczenia i opiekujących się nimi dorosłych. Każda zmiana to potencjalne zagrożenie poczucia bezpieczeństwa małego człowieka.

„Fun with English” – aktywnamama.net.pl, styczeń 2013
Im wcześniej rozpoczniemy naukę, tym szybciej opanujemy słownictwo danego języka, reguły nim rządzące oraz prawidłową wymowę, a nasze wypowiedzi będą miały charakter intuicyjny. Dziecko od najmłodszych lat obcujące zarówno z mową ojczystą, jak i z językiem obcym w naturalny sposób przyswaja oba systemy językowe – równolegle i bez wysiłku.

„Nauka samodzielności-jak sprawić, by dziecko było samodzielne”– mjakmama24.pl,wrzesień 2012
Miłość do dziecka nie usprawiedliwia wyręczania go we wszystkim. Dziecko, które niedługo pójdzie do szkoły, powinno byc samodzielne, musi wykazać się niezbędnymi umiejętnościami, pewnością siebie i wytrwałością. Jak mądrze wychowywać pociechę, aby była samodzielna?

„Jak u mamy, czyli dwulatek w przedszkolu” – aktywnamama.net.pl, sierpień 2012
Przez ostatnie dwa lata byłaś ze swoim ukochanym szkrabem niemal dwadzieścia cztery godziny na dobę, z radością towarzysząc mu w odkrywaniu świata i swoich możliwości. Każdy dzień opieki nad maleństwem przynosił szczęście i satysfakcję, każdy był okazją, by doświadczyć czegoś nowego i niepowtarzalnego.

” W przedszkolu fajnie jest, czyli adaptacja bez łez” – egodziecka.pl , sierpień 2011
Każdy rodzic chce, żeby jego pociecha zaadaptowała się w przedszkolu możliwie bezproblemowo i bezboleśnie. Każdy też zastanawia się, co może uczynić, by tak właśnie się stało. Zanim spróbujemy odpowiedzieć na to pytanie, spójrzmy na sprawę z perspektywy dziecka. Co też może odczuwać i myśleć sam zainteresowany, czyli kandydat na przedszkolaka?

Zadzwoń: 22 490 24 24