Nasze priorytety
W naszym przedszkolu priorytetem jest wszechstronny rozwój i bezpieczeństwo dzieci. Nasi wykwalifikowani nauczyciele i specjaliści wspierają maluchy w odkrywaniu świata, dbając o ich edukację, zdrowie oraz radosne, bezpieczne otoczenie. Dzięki indywidualnemu podejściu, innowacyjnym metodom nauczania i trosce o dobrostan dzieci, zapewniamy harmonijny rozwój w atmosferze pełnej ciepła i zrozumienia.
Jak działają nasze przedszkola?
Dbamy o przyjazne warunki nauki i zabawy. Przedszkole jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 – 18:00, z kameralnymi grupami liczącymi do 18 dzieci. Zapewniamy codziennie zdrowe i zbilansowane posiłki, a także komfortowe, bezpieczne warunki, w tym certyfikowane wyposażenie i zaawansowane środki higieniczne, by nasi mali podopieczni czuli się szczęśliwie i bezpiecznie każdego dnia.
Czas pracy przedszkola
Przedszkola są czynne codziennie od poniedziałku do piątku, w godzinach 7.30 – 18.00, z wyjątkiem dni wskazanych w Zasadach Organizacji Przedszkola Ciuchcia Puch Puch.
Liczebność grup
W celu zapewnienia indywidualnego podejścia do każdego dziecka grupy przedszkolne liczą od 10 do 18 osób. W wyjątkowych sytuacjach Dyrektor Przedszkola może podjąć decyzję o zwiększeniu liczby dzieci do 19.
Posiłki
Nasze szefowe kuchni we współpracy z personelem kuchennym codziennie troszczą się o przygotowanie odpowiednio zbilansowanych, pysznych i estetycznie podanych posiłków. Nad pracą personelu kuchennego czuwa przedszkolny dietetyk z wieloletnią praktyką. W menu uwzględniamy sezonowość potraw, preferencje żywieniowe dzieci oraz normy dietetyczne wyznaczone przez Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego PZH – PIB.
Wspólne posiłki są okazją do spróbowania różnorodnych dań, jak również do zapoznania naszych wychowanków z zasadami savoire-vivre’u przy stole.
Nie limitujemy posiłków, a dzieci są zachęcane do jedzenia.
Menu śniadaniowe
Menu śniadaniowe: Kolorowe kanapki z serem, wędliną, twarożkiem z rzodkiewką, pastą jajeczną, pastą rybną, świeżymi warzywami i kiełkami, hummus, róże rodzaje płatków i kasz na mleku podawane z musem owocowym, jogurt, owoce, mleko, herbata, kakao, woda.
Na przykład: kiełbaski na gorąco, pieczywo na zakwasie z masłem, ser żółty, papryka, zielony ogórek, herbata owocowa.
Menu obiadowe
Menu obiadowe:Pyszna domowa zupa i drugie danie – mięsne lub jarskie, sałatki ze świeżych warzyw i surówki, kompot, herbata owocowa, woda.
Na przykład: barszczyk czerwony, pieczona pierś z indyka z jabłkiem, puree ziemniaczane, mizeria, kompot z owoców sezonowych.
Menu I podwieczorek
Menu na I podwieczorek: Kasza orkiszowa/manna/jęczmienna z owocami, koktajle i sałatki owocowe, ciasta domowego wypieku, kisiel, budyń, ryż z cynamonem, makaron z sosem owocowym, racuchy, kanapki z serem, wędliną, świeże warzywa do chrupania, owoce, herbata owocowa, woda z pomarańczą.
Przykładowe menu: ciasto marchewkowe, owoce sezonowe, herbata z hibiskusa.
Menu II podwieczorek
Menu na II podwieczorek: Kanapki z serem, wędliną, dżemem, owoce świeże i suszone, warzywa do chrupania, pestki dyni, nasiona słonecznika, ciasta domowego wypieku, owoce, woda.
Przykładowe menu: pieczywo na zakwasie z masłem, pieczony schab, ogórek małosolny, twarożek z tartym jabłkiem i żurawiną, chałka, woda z cytryną.
Bezpieczeństwo
Dokładamy wszelkich starań, żeby zapewnić dzieciom bezpieczny i higieniczny pobyt w naszych placówkach.
- Nasze budynki dostosowane są do potrzeb przedszkola i pozytywnie zaopiniowane przez nadzorujące organy.
- Regularnie odbywają się kontrole wewnętrzne i zewnętrzne naszych placówek.
- Mamy oznakowane drogi ewakuacyjne, gaśnice i hydranty przeciwpożarowe, systemy oddymiania wewnątrz budynku – zgodnie z rekomendacją Wojewódzkiej Komendy Straży Pożarnej.
- Wszystkie elementy wykończeniowe, meble, gry i zabawki, artykułu piśmiennicze i higieniczne, zabawki ogrodowe, piasek w piaskownicy posiadają certyfikaty i/lub atesty zgodne z polską normą bezpieczeństwa.
- Wejście na teren przedszkola jest zabezpieczone domofonem z kodem, a także monitorowane przez monitoring.
- Personel przedszkola przechodzi cyklicznie szkolenia z udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej i BHP.
- Działamy w oparciu o wewnętrzne procedury postępowania w nagłych wypadkach.
Higiena
Zdrowie i bezpieczeństwo naszych wychowanków są dla nas priorytetem, dlatego:
- wszystkie nasze placówki wyposażone są w ozonatory, oczyszczacze powietrza oraz specjalistyczne lampy do sterylizacji powietrza, którymi regularnie dezynfekujemy pomieszczenia żłobkowe;
- do czyszczenia sal i toalet stosujemy specjalne środki dezynfekujące, dopuszczone do użytku w żłobkach i przedszkolach;
- stosujemy papierowe ręczniki, hipoalergiczne mydło w płynie, suche i wilgotne chusteczki;
- wykładziny w salach i na korytarzach prane są zgodnie z procedurami;
- pościel dzieci korzystających z leżakowania jest indywidualnie przyporządkowana każdemu dziecku, oznaczona jego imieniem i nazwiskiem i przechowywana w przeznaczonych do tego szafach;
- atestowany piasek w piaskownicach jest cyklicznie wymieniany, a piaskownice chronione plandekami;
- regularnie obywają się wizyty pielęgniarki/higienistki, która dokonuje przeglądu czystości głów dzieci;
- na terenie żłobka i przedszkola obowiązuje zakładanie ochraniaczy na obuwie.
Specjaliści w przedszkolach Puch Puch
Nasze przedszkola zatrudniają wykwalifikowanych nauczycieli, którzy tworzą przyjazne i inspirujące środowisko dla dzieci. Wdrażają innowacyjne programy edukacyjne, stymulując rozwój talentów i zainteresowań każdego dziecka. Nasz psycholog regularnie współpracuje z rodzicami, prowadząc konsultacje i warsztaty, które wspierają rozwój emocjonalny dzieci. Metodyk dydaktyczny wspiera nauczycieli w doskonaleniu zajęć, a metodyk języka angielskiego dba o efektywność nauczania języka obcego poprzez immersję. Pedagog specjalny zapewnia indywidualne wsparcie dzieciom z trudnościami, aby każde dziecko mogło rozwijać się w pełni.
Kadra pedagogiczna
Kadra pedagogiczna to zespół wykształconych i profesjonalnych nauczycieli, którzy cechują się wiedzą, pasją, troską i kreatywnością. Tworzą oni przyjazną atmosferę oraz organizują interesujące sytuacje dydaktyczne i wychowawcze, dzięki którym dzieci zdobywają wiedzę, jednocześnie czując się szczęśliwe i bezpieczne. W swojej pracy kadra aktywnie wdraża innowacyjne programy dydaktyczne w zakresie nauczania, rozwijania zainteresowań, talentów i uzdolnień dzieci oraz monitorowania ich postępów. Nauczyciele regularnie uczestniczą w spotkaniach metodycznych, radach pedagogicznych, szkoleniach, kursach i studiach podyplomowych.
Psycholog
Psycholog regularnie współpracuje z kadrą pedagogiczną oraz rodzicami/opiekunami prawnymi. Na podstawie obserwacji doradza i wspiera, organizuje konsultacje oraz prowadzi spotkania i warsztaty edukacyjne. Aktywnie wspiera dzieci, a także monitoruje ich postępy, dbając o ich dobrostan psychiczny i emocjonalny. Tworzy programy indywidualne i grupowe w oparciu o potrzeby dzieci oraz prowadzi zajęcia koncentrujące się na dobrej adaptacji, integracji, umiejętnościach komunikacyjnych oraz zarządzaniu emocjami.
Metodyk ds. dydaktyki i wychowania
Metodyk ds. dydaktyki i wychowania to doświadczony nauczyciel wychowania przedszkolnego, który dzieli się z nauczycielami swoją wiedzą i dobrymi praktykami. Wspiera ich bezpośrednio przy warsztacie pracy, między innymi poprzez aktywny udział w zajęciach, analizę merytoryczną i metodyczną zajęć oraz monitorowanie realizacji indywidualnych programów wspierania rozwoju dzieci.
Metodyk języka angielskiego
Metodyk języka angielskiego to specjalista zajmujący się monitorowaniem realizacji autorskiego programu nauki języka angielskiego, opartego na metodzie częściowej immersji. Obserwuje zajęcia prowadzone przez lektorów i wspiera ich pracę dydaktyczną. Wzbogaca warsztat nauczycieli o nowe zestawy książek, gier i zabaw w języku angielskim.
Pedagog specjalny
Pedagog specjalny wspiera realizację zadań przedszkola w obszarze pomocy psychologiczno-pedagogicznej, koncentrując się na wspieraniu dzieci z trudnościami rozwojowymi i edukacyjnymi. Współpracuje z nauczycielami i innymi specjalistami, aby zapewnić kompleksowe wsparcie rozwojowe i edukacyjne dostosowane do indywidualnych potrzeb dzieci.