Nasz cel – sukces każdego dziecka!

Co wyróżnia Przedszkola i Żłobki Ciuchcia Puch Puch?
Łagodna adaptacja maluszka w placówce
Rozumiemy, jak ważnym i emocjonującym momentem w życiu dziecka oraz jego rodziny jest rozpoczęcie przygody w przedszkolu. Dbamy o to, aby proces adaptacji przebiegał w sposób delikatny i komfortowy dla każdego maluszka. Oferujemy długofalowy, indywidualnie dopasowany program, który pozwala dzieciom stopniowo oswajać się z nowym środowiskiem. Nasz zespół specjalistów, w tym psycholog i pedagog, wspiera zarówno dzieci, jak i rodziców, aby ten ważny etap odbywał się w poczuciu bezpieczeństwa i zaufania.
Przedszkole przyjazne dzieciom
Wykwalifikowana kadra nauczycielska
Program wychowawczy oparty na wartościach
Edukacja przez zabawę
Wierzymy, że najlepszym sposobem na rozwijanie potencjału dzieci jest nauka poprzez zabawę. Nasze zajęcia obejmują różnorodne aktywności – od zabaw przyrodniczych i plastycznych, po działania multisensoryczne i konstrukcyjne. Każda aktywność jest starannie zaplanowana, by wspierać rozwój umiejętności manualnych, intelektualnych oraz społecznych dzieci, dostarczając im radości i satysfakcji. W naszych przedszkolach proces wychowania i edukacji realizowany jest poprzez zabawę z wykorzystaniem metod aktywizujących, koncepcji edukacyjnej STEAM, Metody Projektu oraz specjalnie przygotowanego otoczenia edukacyjnego, wspierającego rozwój dziecka. Wysokie kompetencje nauczycieli zapewniają dziecku nie tylko optymalne warunki do indywidualnego rozwoju we wszystkich sferach, ale też atmosferę bezpieczeństwa, ciepła, życzliwości, pełnej akceptacji oraz szacunku.
Indywidualizacja procesu nauczania
English Every Day – angielski na co dzień
W naszym przedszkolu dzieci mają codzienny kontakt z językiem angielskim. Używamy go zarówno podczas zajęć, jak i w codziennych sytuacjach, co sprawia, że nauka odbywa się w sposób naturalny i przyjemny. Dzięki temu dzieci zdobywają nie tylko umiejętności językowe, ale także otwierają się na świat pełen różnorodnych kultur i możliwości. Angielski to dla nas nie tylko przedmiot – to narzędzie, które pomaga dzieciom w komunikacji i budowaniu relacji.
Realizujemy autorski program nauki języka angielskiego „Choo Choo Train”, który z dużym sukcesem wdrażany jest w Przedszkolach Ciuchcia Puch Puch od 2009 roku. Program oparty jest na metodzie Early Partial Immersion – częściowej immersji językowej – która pozwala dzieciom przyswajać język angielski w sposób intuicyjny i naturalny. W każdej grupie działa dwóch wychowawców: jeden posługuje się językiem polskim, a drugi – wyłącznie językiem angielskim. Dzieci mogą mówić po polsku, jednak anglojęzyczny nauczyciel zawsze odpowiada po angielsku, co zachęca je do naśladowania i aktywnej interakcji językowej. Taka forma kontaktu z językiem sprzyja budowaniu pozytywnych skojarzeń, ułatwia rozumienie oraz samodzielne formułowanie wypowiedzi. Dzieci uczą się języka w kontekście, który jest dla nich zrozumiały i bliski – poprzez zabawę, codzienne sytuacje oraz ciekawe projekty edukacyjne.
Robot EMYS – nauka przez zabawę z technologią
Innowacyjny robot EMYS to nasz wyjątkowy pomocnik w nauce języka angielskiego. Ten interaktywny, anglojęzyczny towarzysz zajęć szybko staje się ulubieńcem dzieci, wzbudzając ich sympatię i zainteresowanie. Dzięki interaktywnym zadaniom, grom, zabawnym dialogom i angażującym projektom, dzieci uczą się z entuzjazmem i fascynacją. EMYS reaguje na emocje, mówi, śpiewa, a nawet tańczy, co sprawia, że nauka języka staje się jeszcze bardziej dynamiczna i atrakcyjna. To nie tylko nauka słówek i zwrotów – to także rozwijanie ciekawości poznawczej, kreatywności oraz umiejętności logicznego myślenia i rozwiązywania problemów. Dzięki EMYSOWI dzieci uczą się przez zabawę, wchodząc w interakcje z nowoczesną technologią, która wspiera je w budowaniu pewności siebie i pozytywnych skojarzeń z językiem angielskim.
Glottodydaktyka prof. B. Rocławskiego
W naszym przedszkolu dzieci rozpoczynają swoją przygodę z czytaniem i pisaniem poprzez atrakcyjne i angażujące zabawy glottodydaktyczne, oparte na metodzie prof. Bronisława Rocławskiego. To podejście, które łagodnie wprowadza dzieci ze świata głosek do świata liter, daje każdemu dziecku szansę na rozwój w indywidualnym tempie – zgodnie z jego potrzebami i możliwościami. Dzięki temu dzieci nie tylko zdobywają solidne podstawy do dalszej edukacji, ale także uczą się w atmosferze bezpieczeństwa, akceptacji i radości. Naszym celem jest nie tylko nauka, ale również budowanie pozytywnego nastawienia do czytania i pisania. Dzięki zabawie i indywidualnemu podejściu dzieci rozwijają kompetencje językowe i poznawcze, osiągając wysoki poziom gotowości szkolnej – w sposób naturalny, bez stresu i z uśmiechem.
Dziecięca matematyka prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej
W naszym przedszkolu matematyka towarzyszy dzieciom każdego dnia – zarówno podczas zajęć edukacyjnych, jak i w codziennych zabawach, także na świeżym powietrzu. Dzięki temu dzieci uczą się liczenia, logicznego myślenia i rozwiązywania problemów w sposób naturalny, przyjemny i bliski ich codziennym doświadczeniom. Uczymy zgodnie z programem „Dziecięcej matematyki” prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej, które integruje rozwój intelektualny z budowaniem odporności emocjonalnej oraz wspiera rozwój umiejętności matematycznych poprzez osobiste doświadczenia dziecka. Codziennie proponujemy dzieciom ciekawe zajęcia grupowe oraz bogate środowisko edukacyjne, które inspiruje do spontanicznych zabaw matematycznych. Przedszkolaki mają do dyspozycji atrakcyjne pomoce dydaktyczne i indywidualne zestawy ćwiczeń – rebusy, łamigłówki, zagadki logiczne. Manipulując guzikami, muszelkami czy figurami geometrycznymi, a także mierząc przedmioty miarką krawiecką, dzieci rozwijają kompetencje w zakresie klasyfikacji, rytmów, dodawania i odejmowania, porównywania oraz szacowania.
STEAM – edukacja przez naukę, technologię, inżynierię, sztukę i matematykę
Realizujemy innowacyjny program STEAM, który łączy naukę (Science), technologię (Technology), inżynierię (Engineering), sztukę (Arts) i matematykę (Mathematics) w jedną, spójną i inspirującą całość. Dzięki takiemu podejściu dzieci nie tylko zdobywają wiedzę, ale przede wszystkim uczą się rozumieć świat – w sposób interdyscyplinarny, praktyczny i kreatywny. Zajęcia STEAM to eksplorowanie, eksperymentowanie, konstruowanie i projektowanie. Dzieci uczą się logicznego myślenia, współpracy i samodzielnego rozwiązywania problemów – a wszystko to poprzez zabawę i działanie. Angażujemy je w projekty, które rozwijają wyobraźnię, uczą planowania i sprawiają ogromną frajdę. W naszej codziennej pracy wykorzystujemy nowoczesne narzędzia edukacyjne – tablice multimedialne, roboty, mikroskopy i wizualizery – które pomagają dzieciom lepiej zrozumieć zjawiska przyrodnicze, zasady działania maszyn czy strukturę materiałów. STEAM to nie tylko program – to sposób myślenia i odkrywania, który przygotowuje dzieci do wyzwań współczesnego świata. Uczy je, jak łączyć różne dziedziny wiedzy i tworzyć nowe rozwiązania – z pasją, zaangażowaniem i radością.
Metoda projektu – nauka przez działanie
Metoda projektu pozwala dzieciom na samodzielne odkrywanie i zgłębianie tematów, które je fascynują. W ramach tej metody dzieci biorą udział w długofalowych projektach, które angażują je na wielu poziomach – od planowania, przez eksperymentowanie i badanie, aż po prezentację wyników. Projekty mogą dotyczyć przyrody, technologii, sztuki czy kultury, a ich realizacja rozwija umiejętności pracy zespołowej, komunikacji oraz odpowiedzialności za własne działania. Dzięki Metodzie Projektu dzieci uczą się przez praktykę, rozwijając swoje zainteresowania i odkrywając świat w sposób aktywny i angażujący.
Mały Człowiek – Wielkie Wartości
W naszym przedszkolu etyka to coś więcej niż zajęcia – to codzienna praktyka budowania relacji, postaw i wrażliwości. W autorskim programie „Mały człowiek – wielkie wartości”, opracowanym przez Alicję Dorozińską – metodyka ds. dydaktyki i wychowania Przedszkoli Ciuchcia Puch Puch – stawiamy na rozwój wewnętrzny dziecka oraz kształtowanie jego dojrzałości społecznej i emocjonalnej. Program opiera się na uniwersalnych wartościach, takich jak: szacunek, uczciwość, odpowiedzialność, odwaga, samodyscyplina, sprawiedliwość, solidarność, miłość, przyjaźń, pokojowość, piękno, szczęście, optymizm, humor czy mądrość. Dzieci uczą się je rozpoznawać, rozumieć i stosować w codziennych sytuacjach – w relacjach z rówieśnikami, rodziną, starszymi, a także w kontakcie ze światem przyrody. Nasi nauczyciele towarzyszą dzieciom w odkrywaniu świata wartości, rozwijając ich empatię, refleksyjność i umiejętność podejmowania właściwych decyzji.
Program „Mały człowiek – wielkie wartości” został wysoko oceniony przez ekspertów – w tym Annę Ziemską, filozofkę, autorkę „BajEtyki” i współtwórczynię programu „Ludzkie ścieżki”.
Skandynawski model spędzania czasu na świeżym powietrzu
Cenimy sobie bliski kontakt z naturą. Dlatego każdego dnia dzieci spędzają dużo czasu na świeżym powietrzu – niezależnie od pory roku. Nasze ogrody i place zabaw to przestrzenie twórczej zabawy, eksperymentów, obserwacji i odpoczynku. To tutaj dzieci uczą się przez doświadczanie, sadzenie, malowanie, bieganie, budowanie i odkrywanie świata w duchu poszanowania dla przyrody. Bliski kontakt z naturą wspiera rozwój ruchowy i emocjonalny, stymuluje kreatywność, pomaga rozładować energię, uczy współpracy, a przede wszystkim – buduje więź z otoczeniem i kształtuje postawę proekologiczną. Przebywanie na świeżym powietrzu sprzyja zdrowiu, wycisza i poprawia koncentrację. W ramach naszej codziennej praktyki promujemy ideę „Nie ma złej pogody, są tylko nieodpowiednie ubrania”.
Innowacyjne roboty: Beebot, Ozobot, Genibot – nauka przez technologię
W naszym przedszkolu wprowadzamy dzieci w fascynujący świat nowych technologii poprzez zabawę z robotami edukacyjnymi. Beebot, Ozobot i Genibot to interaktywne narzędzia, które wspierają rozwój logicznego myślenia, umiejętności programowania oraz pracy zespołowej. Dzięki prostym poleceniom i intuicyjnym zadaniom, dzieci poznają podstawy kodowania, rozwijają kreatywność i uczą się rozwiązywania problemów w sposób ciekawy i angażujący. Zabawa z robotami to nie tylko nauka, ale także doskonała okazja do wspólnej, twórczej pracy w grupie, która rozwija dzieci na wielu poziomach.
Zajęcia dodatkowe
W Ciuchci Puch Puch dbamy o harmonijny rozwój dzieci, łącząc swobodną zabawę z inspirującymi aktywnościami zorganizowanymi. Oferujemy starannie dobrane zajęcia dodatkowe, które wspierają rozwój pasji, talentów i umiejętności naszych przedszkolaków.
Warsztaty naukowe „Szkiełko i oko”
To ponad 60 programów edukacyjnych i aż 600 fascynujących eksperymentów! Mali naukowcy poznają tajemnice fizyki, chemii, biologii i przyrody. Dzieci sprawdzają, jak działa świat – od fal dźwiękowych, przez reakcje chemiczne, aż po wybuchowe rakiety ze słomek!
Warsztaty umuzykalniające z orkiestrą dziecięcą
Przedszkolaki kochają śpiew, taniec i instrumenty! Podczas warsztatów dzieci wystukują rytmy na bębenkach, marakasach, tamburynach i tonblokach, śpiewają, tańczą i uczą się muzycznej wrażliwości. Spotkania z muzyką to nie tylko dobra zabawa, ale i kontakt z oryginalnymi instrumentami oraz ciekawymi opowieściami o dźwiękach i rytmach.
Gimnastyka ogólnorozwojowa z elementami korektywy i integracji sensorycznej
Zajęcia te wspierają prawidłowy rozwój fizyczny i motoryczny dzieci. Poprzez zabawy ruchowe, ćwiczenia indywidualne i gry zespołowe dzieci wzmacniają ciało, koordynację i świadomość własnego ciała. To świetny sposób na zdrowie, energię i dobrą postawę.
Warsztaty taneczne i Rodzinny Turniej Tańca
Podczas warsztatów dzieci uczą się układów tanecznych do znanych melodii: od disco i rock’n’rolla po krakowiaka i cha-chę. Ruch i rytm wspierają rozwój muzyczny, ekspresję, odpowiedzialność i współpracę. Zwieńczeniem roku jest Turniej Tańca Ciuchci Puch Puch z udziałem dzieci, rodziców i profesjonalnych tancerzy.
Szachy – królewska gra
Dzięki szachom dzieci rozwijają logiczne myślenie, koncentrację i umiejętność planowania. Nauka przez zabawę pozwala przedszkolakom z łatwością przyswajać zasady gry i czerpać z niej radość.
Judo
Sport kształtujący charakter! Zajęcia uczą zasad fair play, samodyscypliny, odwagi i wzmacniają sprawność fizyczną. Przedszkolaki trenują z uśmiechem i zapałem!
Zajęcia artystyczne i taneczne
Rysowanie, malowanie, lepienie, tańce i zabawy rytmiczne – to wszystko rozwija kreatywność, wrażliwość artystyczną i poczucie estetyki.
Gry i zabawy w języku hiszpańskim
Poprzez piosenki, rymowanki i interaktywne zabawy dzieci naturalnie poznają podstawy języka hiszpańskiego, ucząc się poprzez ruch i emocje.
Warsztaty „Odkrywcy emocji”
Zajęcia rozwijające uważność, empatię i zdolność radzenia sobie z emocjami. Przedszkolaki uczą się rozpoznawać i nazywać swoje uczucia, a także technik relaksacyjnych i koncentracyjnych, które wspierają ich dobrostan emocjonalny i spokój.
Warsztaty integracyjne „JA, TY, MY”
Zajęcia rozwijające umiejętności społeczne – dzieci uczą się asertywności, komunikacji i rozumienia emocji innych. Tworzymy przestrzeń, w której każde dziecko może być sobą i czuć się ważne w grupie.
Kultura, sztuka, przygoda
Raz w miesiącu dzieci uczestniczą w wydarzeniach takich jak:
– koncerty w Małej Filharmonii,
– spektakle teatralne,
– warsztaty ceramiczne i muzealne,
– spotkania ze sztuką (malarstwo, rzeźba, drama)..
Wspieramy indywidualne zainteresowania każdego dziecka i pomagamy im rozwinąć skrzydła. U nas każde dziecko może poczuć się jak mały artysta, sportowiec, naukowiec czy odkrywca – zgodnie ze swoim tempem i potrzebami.
Otoczenie edukacyjne
Każda sala została starannie zaaranżowana, by wspierać rozwój samodzielności oraz podejmowania decyzji przez dzieci. To przestrzeń, która zachęca do działania, eksploracji i twórczej aktywności. Materiały edukacyjne są odpowiednio dobrane i dostępne, by umożliwiać dzieciom naukę zgodną z ich indywidualnymi potrzebami i tempem rozwoju. Otoczenie to sprzyja niezależności, koncentracji oraz swobodnemu podejmowaniu decyzji. Konkretne materiały edukacyjne pozwalają dzieciom poznawać świat przez działanie – dokładnie wtedy, gdy są na to gotowe. Zabawy swobodne w otoczeniu edukacyjnym stanowią stały i ważny element dnia w każdej grupie wiekowej.
Przestrzenie edukacyjne w naszych salach to:
- przestrzeń umiejętności praktycznych,
- przestrzeń zmysłów,
- przestrzeń matematyczna,
- przestrzeń językowa,
- przestrzeń kreatywna,
- przestrzeń konstrukcyjna,
- przestrzeń przyrodnicza (makro- i mikroświat).
Bezpieczeństwo i zdrowie
Dbamy o zdrowie i bezpieczeństwo dzieci, ponieważ ich dobro jest dla nas najważniejsze. Każdego dnia dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić naszym przedszkolakom bezpieczne, higieniczne warunki do zabawy, nauki i wypoczynku. Sale są wyposażone w nowoczesne systemy oczyszczania powietrza oraz lampy dezynfekujące. Powierzchnie najczęściej dotykane zostały zabezpieczone specjalną powłoką fotokatalityczną, a wszystkie przestrzenie są regularnie sprzątane i dezynfekowane. Dzięki tym działaniom skutecznie ograniczamy rozprzestrzenianie się infekcji i chorób wieku dziecięcego.