Szeroki wachlarz zajęć dodatkowych
Zajęcia dodatkowe są prowadzone przez wysoko wykwalifikowanych instruktorów, profesjonalnych trenerów oraz pedagogów. Współpracujemy z absolwentami Akademii Wychowania Fizycznego, Uniwersytetu Muzycznego oraz z tancerzami o najwyższej klasie tanecznej „S”, którzy są medalistami wielu turniejów i konkursów. Nasze grono instruktorów to ludzie z pasją, entuzjastycznie zaangażowani eksperci w swoich dziedzinach, posiadający bogate doświadczenie zawodowe i przygotowanie do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym.
Zajęcia dodatkowe
English Every Day
English Every Day – od września 2009 roku z dużym sukcesem realizujemy nasz autorski program Choo Choo Train, oparty na metodzie Early Partial Immersion, czyli częściowej immersji. W naszym podejściu język angielski jest używany jako drugi język komunikacji w codziennych sytuacjach oraz podczas wybranych zajęć. W każdej grupie jeden nauczyciel posługuje się językiem polskim, podczas gdy drugi konsekwentnie używa języka angielskiego. Dzieci mają możliwość zwracania się do nauczyciela języka angielskiego w języku ojczystym, jednak nauczyciel zawsze odpowiada po angielsku. Starsze dzieci są zachęcane do komunikacji w języku angielskim, co daje im szansę na utrwalenie zwrotów, takich jak: „Czy możesz mi podać?”, „Bardzo proszę” czy „Nie ma za co”.
W grupach dzieci w wieku 3 i 4 lat program ma na celu przygotowanie do dwujęzyczności. Z kolei w grupach 5- i 6-latków realizujemy program dla grup dwujęzycznych, który jest dostosowany do ich potrzeb i możliwości.
Program glottodydaktyki języka polskiego i angielskiego, obejmujący naukę czytania i pisania, jest spójny i został opracowany we współpracy z specjalistą ds. dydaktyki i wychowania w Przedszkolu Ciuchcia Puch Puch oraz specjalistą ds. nauki języka angielskiego. Nasze podejście zapewnia dzieciom solidne podstawy językowe, wspierając ich rozwój w obu językach.
Realizacja programu nauczania języka angielskiego odbywa się poprzez:
Autorski program częściowej immersji – dzięki któremu dzieci uczą się języka, komunikując się z lektorem mówiącym po angielsku nie tylko podczas zajęć, ale także w codziennych sytuacjach, takich jak posiłki, korzystanie z toalety, szatnia, zabawa na placu czy podczas wycieczek.
Content and Language Integrated Learning (CLIL) – czyli zintegrowane nauczanie językowo-przedmiotowe. Już na początkowych etapach nauki języka obcego warto integrować rozwijanie kompetencji językowych z poszerzaniem wiedzy z innych dziedzin, takich jak przyroda, matematyka, sztuka, historia czy muzyka. W przedszkolu często trudno jest odróżnić CLIL od standardowych lekcji w zakresie wczesnej nauki języka, ponieważ tematy zajęć są zazwyczaj powiązane z rzeczywistą aktywnością dzieci. Ucząc się słuchać i używać dźwięków oraz słów z innego języka, maluchy koncentrują się przede wszystkim na działaniu – grając, śpiewając, rysując, budując modele czy wykonując inne zadania. Oprócz ogólnych lekcji języka angielskiego, lektorzy prowadzą również zajęcia z zakresu kultury krajów anglojęzycznych, obejmujące tematy związane z świętami państwowymi i kościelnymi oraz kulturą innych narodów. Rozszerzają materiał, który dzieci omawiają w języku polskim z wychowawcą grupy, na przykład poruszając tematy pór roku, owadów, gatunków drzew owocowych czy wykonując proste działania matematyczne.
Storytelling – w trakcie lekcji języka angielskiego lektorzy prowadzą zajęcia z opowiadania historii, bazujące na klasyce anglojęzycznej literatury dziecięcej. Nasi podopieczni mają szansę zapoznać się z bohaterami takimi jak pies Spot, Miś Paddington, niesforna Złotowłosa (Goldilocks), Bardzo Głodna Gąsienica oraz Gruffalo, znany z bestsellerowych książek Julii Donaldson.
Synthetic Phonics – to metoda przygotowująca do nauki czytania i pisania w języku angielskim. Stosowana w anglojęzycznych przedszkolach i szkołach montessoriańskich od 1968 roku, a od 2007 roku zatwierdzona przez rząd Wielkiej Brytanii, jest uznawana za jedną z najlepszych metod wczesnej nauki czytania i pisania. Jej kluczowe założenia to nauka głosek oraz ich prawidłowego wymawiania, rozszerzanie słownictwa, nauka piosenek i rymowanek, zabawy z literami oraz czytanie i pisanie prostych słów. Etapy przygotowania dzieci do nauki czytania i pisania w języku angielskim są dostosowane do aktualnych możliwości każdego dziecka, niezależnie od jego wieku. Postępy ucznia są regularnie monitorowane przez lektora języka angielskiego, który w porozumieniu z wychowawcą decyduje o przejściu dziecka do kolejnego etapu, w oparciu o jego osiągnięcia w glottodydaktyce języka polskiego według prof. B. Rocławskiego.
Angielski z EMYS’em – podczas zajęć z języka angielskiego dzieciom towarzyszy najbardziej zaawansowany robot edukacyjny EMYS. Nasz przyjaciel, będący native speakerem z przyjaznym wyglądem i miłym podejściem do przedszkolaków, nie tylko mówi po angielsku, ale również czuje, widzi, słyszy i reaguje na dotyk. Dzięki temu z łatwością angażuje dzieci do wspólnej zabawy i nauki języka angielskiego. EMYS oferuje różnorodne aktywności wykorzystujące najnowocześniejsze techniki nauczania, w tym gry językowe oparte na strukturach i słownictwie funkcyjnym, zabawy ruchowe, storytelling, piosenki, działania angażujące poprzez dramę, zajęcia plastyczne oraz nauczanie zintegrowane i mnemotechniki.
Dzieci biorą również udział w:
● przedstawieniach teatralnych przygotowywanych pod kierunkiem nauczyciela języka angielskiego oraz metodyka języka angielskiego,
● konkursach i projektach anglojęzycznych,
● spotkaniach z gośćmi anglojęzycznymi,
● projektach międzykulturowych.
Indywidualizacja procesu nauczania umożliwia dzieciom kontynuującym naukę języka angielskiego w Niepublicznej Szkole Podstawowej im. Juliusza Verne’a dostosowanie programu klasy I do ich potrzeb i możliwości, w ramach lekcji w małej grupie lub podczas indywidualnych konsultacji z nauczycielem przedmiotowym.
Warsztaty umuzykalniające z orkiestrą dziecięcą
Warsztaty umuzykalniające z orkiestrą dziecięcą – dzieci uwielbiają muzykę, śpiew, ruch i dobrą zabawę, a w trakcie warsztatów muzycznych mają okazję doświadczyć wszystkich tych elementów. Podczas spotkań z muzyką przedszkolaki zanurzają się w dźwiękach, śpiewają, tańczą, wystukują rytm na bębenkach, grzechoczą marakasami, poruszają tamburynem i stukają tonblokiem. Instruktorzy prezentują oryginalne instrumenty i repertuary muzyczne, a także opowiadają o rytmach, melodiach i strukturach dźwiękowych.
Gimnastyka ogólnorozwojowa „WYGINAM ŚMIAŁO CIAŁO”
Gimnastyka ogólnorozwojowa z elementami korektywy – zajęcia z gimnastyki korekcyjnej mają na celu doskonalenie sprawności fizycznej dziecka, kształtowanie prawidłowej postawy i doskonalenie koordynacji ruchowej. Dzieci uczestniczą w różnorodnych aktywnościach sportowych, takich jak: ćwiczenia indywidualne, wspólne zabawy ruchowe, ćwiczenia zręcznościowe i gry zespołowe.
Warsztaty naukowe „Szkiełko i oko”
Warsztaty naukowe „Szkiełko i oko” – to ponad 60 programów edukacyjnych z 600 fascynującymi eksperymentami. Zajęcia te wprowadzają dzieci w świat fizyki, przyrody, biologii i chemii, w przystępny sposób wyjaśniając otaczające nas zjawiska. Dzieci dowiadują się m.in., na czym polega załamanie i odbicie światła, badają, jak zmieniają się fale głosowe, poznają sekrety dźwięku, wywołują błyskawicę, potrafią zrobić bąbelki wody sodowej, „flabbera” czy rakietę ze słomki, są świadkami zimnych i gorących reakcji chemicznych.
Warsztaty taneczne
Warsztaty taneczne – warsztaty taneczne z elementami choreografii i stretchingu to zabawy ruchowo-muzyczne oraz nauka układów do różnych utworów, takich jak disco, polka, krakowiak, rock’n’roll, cha-cha. Taniec rozwija u dzieci zdolności artystyczne, uwrażliwia je na muzykę, uczy odpowiedzialności, dyscypliny, współpracy z rówieśnikami. Dodatkowo jest to doskonały sposób na kształtowanie prawidłowej postawy, poczucia rytmu oraz harmonii ruchowej.
Raz w roku organizujemy Turniej Taneczny Ciuchci Puch Puch dla dzieci z grup 4-, 5- i 6-latków. Podczas Turnieju mali tancerze prezentują układy taneczne doskonalone podczas warsztatów. Uczestnicy wydarzenia biorą również udział w wesołej rozgrzewce, quizach i konkursach, a także mają możliwość obejrzenia pokazów przygotowanych przez tancerzy najwyższych klas tanecznych.
Warsztaty „Odkrywcy emocji”
Warsztaty „Odkrywcy emocji” – zajęcia rozwijające uważność z elementami treningu koncentracji. Podczas warsztatów dzieci bawią się technikami, które uczą skupienia, relaksu oraz lepszego radzenia sobie z emocjami. Mali odkrywcy uczą się zwracać uwagę na swoje myśli, uczucia i otoczenie we właściwy sposób. Dzięki warsztatom dzieci stają się świadome swoich emocji, uczą się je akceptować oraz rozwijają empatię. Dodatkowo doskonalą umiejętność koncentracji, redukują napięcie oraz poprawiają samopoczucie.
Warsztaty integracyjne „JA, TY, MY”
Warsztaty integracyjne „JA, TY, MY” – zajęcia rozwijające umiejętności społeczne, zawierające elementy treningu asertywności i skutecznej komunikacji. Podczas zajęć dzieci nawiązują relacje, budują zaufanie i uczą się być sobą, będąc równocześnie częścią grupy. Celem zajęć jest rozwój umiejętności komunikacyjnych – dzieci uczą się wyrażać swoje myśli i uczucia w sposób zrozumiały dla innych, oraz rozróżniać uczucia od zachowań i ich konsekwencji. Dodatkowo, dzieci uczą się asertywności – wyrażania swoich potrzeby, szanując jednocześnie potrzeby innych. Zajęcia pomagają rozpoznawać i kontrolować swoje emocje, co jest kluczowe dla zdrowia emocjonalnego oraz budowania pewności siebie.
Spotkania ze sztuką
Spotkania ze sztuką – raz w miesiącu odbywają się wybrane zajęcia: spotkania ze sztuką, spektakle teatralne, koncert muzyki klasycznej, warsztaty ceramiczne lub warsztaty muzealne. Służą one kształtowaniu wrażliwości estetycznej dziecka, rozwijają indywidualne talenty, słuch muzyczny i poczucie rytmu, stymulują też wyobraźnię i uwrażliwiają na piękno otaczającego świata. Dzieci poznają różne dziedziny sztuki: rzeźbę, malarstwo, elementy dramy, muzykę klasyczną, budowę i historię instrumentów muzycznych.
Klub szachowy
Klub szachowy – gra w szachy rozwija wyobraźnie przestrzenną oraz doskonali pamięć, uwagę i koncentrację. Poprzez abstrakcyjne i logiczne wyzwania, jakie stawia przed graczami, uczy samokontroli, buduje wytrwałość i uczy odpowiedzialności za podejmowane decyzje. Klub szachowy rozwija umiejętności strategicznego myślenia, oraz promuje szacunek dla przeciwnika i zasad fair play.
Raz w roku organizujemy Turniej Szachowy Przedszkoli Ciuchcia Puch Puch, do udziału, w którym zapraszamy dzieci z grup 5- i 6-latków, które uczestniczyły w zajęciach szachowych. Podczas Turnieju zawodnicy wykorzystują praktyczne umiejętności zdobyte w ciągu roku szkolnego.
Judo
Judo – zajęcia ogólnorozwojowe z elementami judo. Podczas treningów dzieci uczestniczą w zabawach, które rozwijają zdolności motoryczne, doskonalą orientację przestrzenną, wzmacniają mięśnie, kształtują sprawność, szybkość i koordynację. Zajęcia pozwalają także bezpiecznie wyładować energię. Przedszkolaki mają okazję poznawać historię, zasady, techniki, a nawet japońskie słownictwo związane z judo.
Gry i zabawy w języku hiszpańskim
Gry i zabawy w języku hiszpańskim – nauka hiszpańskiego, podczas której dzieci uczą się metodą muzyczno-sensoryczno-ruchową poprzez pełne „zanurzenie” w języku. Podczas zabaw opanowują rymowanki, piosenki oraz prostsze słowa i zwroty, stopniowo osłuchując się z językiem hiszpańskim. W dynamicznych spotkaniach z wesołym lektorem dzieci rozwijają swoje zdolności językowe, muzyczne, ruchowe oraz umiejętności interpersonalne. Młodsze grupy przedszkolaków uczestniczą w programie Niños Musicales, natomiast starsze w Colorin Colorado Mini.
Logopeda
Logopeda – zajęcia, podczas których dzieci z trudnościami logopedycznymi mogą wziąć udział w dodatkowej indywidualnej terapii, którą prowadzi przedszkolny logopeda. Specjalista wraz z rodzicem/opiekunem prawnym ustala przebieg terapii wspomagającej dziecko.
Pikniki rodzinne
Pikniki Rodzinne – raz w roku organizujemy wydarzenie dla każdej grupy przedszkolnej, podczas której dzieci biorą udział w pokazach oraz konkursach sportowych w wesołej atmosferze dopingujących rodziców, opiekunów i nauczycieli.