Polecana literatura
W tej zakładce znajdą Państwo starannie wyselekcjonowane książki, które dostarczają cennych wskazówek, jak wspierać rozwój dzieci w różnych aspektach ich życia. Publikacje te inspirują do budowania dobrych relacji oraz doskonalenia umiejętności komunikacyjnych w relacji dorosły – dziecko.
Nasza kolekcja obejmuje zarówno klasyczne pozycje, które od lat cieszą się uznaniem specjalistów w dziedzinie pedagogiki, psychologii oraz rozwoju dziecka, jak i nowoczesne publikacje, które oferują świeże spojrzenie na proces nauczania i wychowania. Książki te poruszają różnorodne tematy, takie jak:
- Wsparcie emocjonalne: Jak pomagać dzieciom w radzeniu sobie z emocjami, budowaniu poczucia własnej wartości i wzmacnianiu ich odporności psychicznej.
- Komunikacja: Techniki i strategie, które wspierają skuteczną komunikację z dziećmi, zarówno w sytuacjach codziennych, jak i w trudniejszych momentach.
- Relacje interpersonalne: Sposoby na tworzenie pozytywnych relacji z dziećmi, które sprzyjają współpracy, zrozumieniu i szacunku.
- Metody wychowawcze: Praktyczne porady dotyczące różnych stylów wychowawczych oraz skutecznych strategii w pracy z dziećmi, które mogą pomóc w codziennych wyzwaniach.
Zachęcamy do zapoznania się z literaturą polecaną przez naszych specjalistów.
Autorzy: A. Faber, E. Mazlish
Tytuł: „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły”
Tytuł: „Jak być rodzicem, jakim zawsze chciałeś być”
Tytuł: „Rodzeństwo bez rywalizacji”
Tytuł: „Jak mówić, żeby dzieci się uczyły w domu i szkole”
Autor: M.B. Rosenberg
Tytuł: „W świecie porozumienia bez przemocy”
Tytuł: „Porozumienie bez przemocy. O języku serca”
Tytuł: Wychowanie w duchu empatii”
Autor: J. Juul
Tytuł: „Twoje kompetentne dziecko”
Tytuł: „Zamiast wychowania”
Tytuł: „Życie w rodzinie”
Tytuł: „Kryzys szkoły”
Tytuł: „»Nie« z miłości”
Tytuł: „Rodzic jako przywódca stada”
Autorzy: J. Juul, H. Jensen
Tytuł: „Empatia wzmacnia dzieci”
Autor: P. Gray
Tytuł: „Wolne dzieci”
Autor: T. D. Walker
Tytuł: „Fińskie dzieci uczą się najlepiej”
Autor: S. Shanker
Tytuł: „Self-reg”
Autor: G. Huther
Tytuł: „Kim jesteśmy a kim moglibyśmy być”
Autorzy: M. Rasfeld, S. Breidenbach
Tytuł: „Budząca się szkoła”
Autor: H. Olechnowicz
Tytuł: „Dziecko własnym terapeutą”
Autor: M. Spitzer
Tytuł: „Jak uczy się mózg?”
Autor: K. Robinson
Tytuł: „Uchwycić żywioł. O tym, jak znalezienie pasji zmienia wszystko”
Autor: P. Hartkamp
Tytuł: „Zamiast edukacji przymusowej”
Autor: P. Ripp
Tytuł: „Uczyć się z pasją”
Autor: J. Bauer
Tytuł: „Empatia. Co potrafią lustrzane neurony”
Autor: G. Hunter
Tytuł: „Wszystkie dzieci są zdolne”
Autorzy: A. Sowińska, R. Sowiński
Tytuł: „Od nauczania do uczenia się”
Autor: M. Kaczmarczyk
Tytuł: „Szkoła neuronów”
Autor: A. Kohn
Tytuł: „Wychowanie bez nagród i kar”
Autorzy: S. Hart, V. K. Hodson
Tytuł: „Szanujący rodzice, szanujące dzieci”
Autor: Z. A. Żuczkowska
Tytuł: „Dialog zamiast kar”
Autor: J. Bauer
Tytuł: „Co z tą szkołą?”
Autor: I. Majewska – Opiełka
Tytuł: „Wychowanie do szczęścia”
Autor: M. Molicka
Tytuł: „Bajkoterapia” i „Bajki terapeutyczne”
Autorzy: V. K. Stowe, A. Thompson
Tytuł: „Jak porozumieć się z własnym dzieckiem”
Autor: J. Steinke-Kalembka
Tytuł: ”Dodaj mi skrzydeł. Jak rozwijać motywację wewnętrzną u dziecka?”
Autorzy: F.L. Ilg, L.B Ames, S.M. Baker
Tytuł: „Rozwój psychiczny dziecka od 0 do 10 lat. Poradnik dla rodziców, psychologów i lekarzy”
Autor: J. Nelsen
Tytuł: „Pozytywna Dyscyplina”
+ „52 Karty Technik Pozytywnej Dyscypliny”, „Koło wyboru”, „Koło złości”, „Najczęstsze błędy wychowawcze i co robić zamiast nich?”