Śledź nasze social media i bądź na bieżąco!
Image Alt

Co nas wyróżnia?

Nasz cel – sukces każdego dziecka!

Ciuchcia Puch Puch to przedszkola i żłobek, które od 30 lat działają na Bielanach, Targówku i w Wawrze. Tworzymy przestrzeń, w której każde dziecko czuje się szanowane, akceptowane i bezpieczne.

Naszym priorytetem jest troskliwa i uważna opieka oraz harmonijny rozwój maluszków – zgodny z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami. 

Nasz zespół tworzą doświadczeni dyrektorzy, pełni pasji nauczyciele, specjaliści i instruktorzy, którzy każdego dnia z zaangażowaniem budują życzliwe środowisko edukacyjne, pełne radości, zabawy i wzajemnego zrozumienia.

W Ciuchci Puch Puch wierzymy, że ciepłe relacje, poczucie bezpieczeństwa i indywidualne podejście są kluczem do szczęśliwego dzieciństwa i dobrego startu w przyszłość. Z radością towarzyszymy dzieciom w ich pierwszych odkryciach, wzmacniając ich pewność siebie i budując fundamenty do dalszej edukacji – naszym celem jest sukces każdego dziecka!

Co wyróżnia Przedszkola i Żłobki Ciuchcia Puch Puch?
Łagodna adaptacja maluszka w placówce

Rozumiemy, jak ważnym i emocjonującym momentem w życiu dziecka oraz jego rodziny jest rozpoczęcie przygody w przedszkolu. Dbamy o to, aby proces adaptacji przebiegał w sposób delikatny i komfortowy dla każdego maluszka. Oferujemy długofalowy, indywidualnie dopasowany program, który pozwala dzieciom stopniowo oswajać się z nowym środowiskiem. Nasz zespół specjalistów, w tym psycholog i pedagog, wspiera zarówno dzieci, jak i rodziców, aby ten ważny etap odbywał się w poczuciu bezpieczeństwa i zaufania.


Zachęcamy do przeczytania wpisów:

„Adaptacja w przedszkolu – razem zadbajmy o dobry start”

„Adaptacja w przedszkolu, zaczyna się w domu – perspektywa dziecka”

Przedszkole przyjazne dzieciom
Naszym priorytetem jest budowanie relacji opartych na życzliwości, szacunku i wzajemnym zaufaniu. Tworzymy przyjazne i bezpieczne środowisko, w którym każde dziecko czuje się akceptowane, ważne i rozumiane. Traktujemy każdego małego człowieka indywidualnie, z uważnością i empatią, wspierając jego rozwój emocjonalny, społeczny i poznawczy. Dążymy do tego, aby pobyt w przedszkolu był dla dzieci czasem radości, odkrywania świata i budowania trwałych, pozytywnych doświadczeń.
Wykwalifikowana kadra nauczycielska
Nasi nauczyciele to doświadczeni profesjonaliści, którzy dbają o wszechstronny i harmonijny rozwój dzieci. W każdej grupie pracuje zespół wychowawców – wychowawca polskojęzyczny i wychowawca anglojęzyczny. Dzięki ich zaangażowaniu dzieci mają możliwość odkrywania swoich talentów, rozwijania pasji oraz nauki w atmosferze wsparcia i zrozumienia. Nasza kadra to nie tylko nauczyciele, psycholodzy, metodycy i pedagodzy specjalni – to również mentorzy, którzy towarzyszą dzieciom w codziennych wyzwaniach i sukcesach.
Program wychowawczy oparty na wartościach
Nasze podejście wychowawcze bazuje na sprawdzonych koncepcjach pedagogicznych, takich jak: Porozumienie bez Przemocy (NVC) Marshalla Rosenberga, model Thomasa Gordona, podejście Jespera Juula, pedagogika Marii Montessori oraz metody Adele Faber i Elaine Mazlish. Wykorzystujemy te wartościowe narzędzia, by wspierać rozwój dzieci na drodze do stania się empatycznymi, samodzielnymi i świadomymi siebie osobami, które potrafią współpracować i budować zdrowe relacje z innymi.
Edukacja przez zabawę

Wierzymy, że najlepszym sposobem na rozwijanie potencjału dzieci jest nauka poprzez zabawę. Nasze zajęcia obejmują różnorodne aktywności – od zabaw przyrodniczych i plastycznych, po działania multisensoryczne i konstrukcyjne. Każda aktywność jest starannie zaplanowana, by wspierać rozwój umiejętności manualnych, intelektualnych oraz społecznych dzieci, dostarczając im radości i satysfakcji. W naszych przedszkolach proces wychowania i edukacji realizowany jest poprzez zabawę z wykorzystaniem metod aktywizujących, koncepcji edukacyjnej STEAM, Metody projektu oraz specjalnie przygotowanego otoczenia edukacyjnego, wspierającego rozwój dziecka. Wysokie kompetencje nauczycieli zapewniają dziecku nie tylko optymalne warunki do indywidualnego rozwoju we wszystkich sferach, ale też atmosferę bezpieczeństwa, ciepła, życzliwości, pełnej akceptacji oraz szacunku.

Indywidualizacja procesu nauczania
Każde dziecko jest niepowtarzalne i ma swoje indywidualne potrzeby rozwojowe. Dlatego nasze programy edukacyjne są starannie dostosowywane, by jak najlepiej odpowiadały zarówno możliwościom, jak i oczekiwaniom najmłodszych. Uważnie obserwujemy i wsłuchujemy się w każde dziecko, projektując spersonalizowane ścieżki rozwoju, które wspierają zdobywanie wiedzy w sposób naturalny, zgodny z własnym tempem i potencjałem.
English Every Day – angielski na co dzień

Od 2009 roku z powodzeniem realizujemy w Przedszkolach Ciuchcia Puch Puch autorski program nauki języka angielskiego „Choo Choo Train”. Program oparty jest na metodzie Early Partial Immersion – częściowej immersji językowej – która pozwala dzieciom przyswajać język angielski w sposób naturalny i intuicyjny. W każdej grupie pracuje dwóch wychowawców: jeden porozumiewa się z dziećmi w języku polskim, drugi – wyłącznie po angielsku. Dzieci mogą mówić po polsku, jednak anglojęzyczny nauczyciel zawsze odpowiada po angielsku, co zachęca je do naśladowania i aktywnej komunikacji w nowym języku. Taka forma codziennego kontaktu z językiem sprzyja budowaniu pozytywnych skojarzeń, ułatwia rozumienie i wspiera samodzielne formułowanie wypowiedzi. Dzieci uczą się angielskiego w zrozumiałym i bliskim im kontekście – poprzez zabawę, codzienne sytuacje oraz angażujące projekty edukacyjne.

Robot EMYS – nauka przez zabawę z technologią

Innowacyjny robot EMYS to nasz wyjątkowy pomocnik w nauce języka angielskiego. Ten interaktywny, anglojęzyczny towarzysz zajęć szybko staje się ulubieńcem dzieci, wzbudzając ich sympatię i zainteresowanie. Dzięki interaktywnym zadaniom, grom, zabawnym dialogom i angażującym projektom, dzieci uczą się z entuzjazmem i fascynacją. EMYS reaguje na emocje, mówi, śpiewa, a nawet tańczy, co sprawia, że nauka języka staje się jeszcze bardziej dynamiczna i atrakcyjna. Razem z EMYS’em dzieci uczą się przez zabawę, wchodząc w interakcje z nowoczesną technologią, która wspiera je w budowaniu pewności siebie i pozytywnych skojarzeń z językiem angielskim.

Glottodydaktyka prof. B. Rocławskiego

W naszym przedszkolu dzieci rozpoczynają swoją przygodę z czytaniem i pisaniem poprzez atrakcyjne i angażujące zabawy glottodydaktyczne, oparte na metodzie prof. Bronisława Rocławskiego. To podejście, które łagodnie wprowadza dzieci ze świata głosek do świata liter, daje każdemu dziecku szansę na rozwój w indywidualnym tempie – zgodnie z jego potrzebami i możliwościami. Dzięki temu dzieci nie tylko zdobywają solidne podstawy do dalszej edukacji, ale także uczą się w atmosferze bezpieczeństwa, akceptacji i radości. Naszym celem jest nie tylko nauka, ale również budowanie pozytywnego nastawienia do czytania i pisania. Dzięki zabawie i indywidualnemu podejściu dzieci rozwijają kompetencje językowe i poznawcze, osiągając wysoki poziom gotowości szkolnej – w sposób naturalny, bez stresu i z uśmiechem.

Dziecięca matematyka prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej

W naszym przedszkolu matematyka towarzyszy dzieciom każdego dnia – zarówno podczas zajęć edukacyjnych, jak i w codziennych zabawach, także na świeżym powietrzu. Dzięki temu dzieci uczą się liczenia, logicznego myślenia i rozwiązywania problemów w sposób naturalny, przyjemny i bliski ich codziennym doświadczeniom. Uczymy zgodnie z programem „Dziecięcej matematyki” prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej, który integruje rozwój intelektualny z budowaniem odporności emocjonalnej oraz wspiera rozwój umiejętności matematycznych poprzez osobiste doświadczenia dziecka. 

STEAM – edukacja przez naukę, technologię, inżynierię, sztukę i matematykę

Realizujemy innowacyjny program STEAM, który łączy naukę (Science), technologię (Technology), inżynierię (Engineering), sztukę (Arts) i matematykę (Mathematics) w jedną, spójną i inspirującą całość. Dzięki takiemu podejściu dzieci nie tylko zdobywają wiedzę, ale przede wszystkim uczą się rozumieć świat – w sposób interdyscyplinarny, praktyczny i kreatywny. Zajęcia STEAM to eksplorowanie, eksperymentowanie, konstruowanie i projektowanie. Dzieci uczą się logicznego myślenia, współpracy i samodzielnego rozwiązywania problemów – a wszystko to poprzez zabawę i działanie. Angażujemy dzieci w projekty, które rozwijają wyobraźnię, uczą planowania i sprawiają ogromną frajdę. W naszej codziennej pracy wykorzystujemy nowoczesne narzędzia edukacyjne – tablice multimedialne, roboty, mikroskopy i wizualizery – które pomagają dzieciom lepiej zrozumieć zjawiska przyrodnicze, zasady działania maszyn czy strukturę materiałów.

Metoda projektu – nauka przez działanie

Metoda projektu pozwala dzieciom na samodzielne odkrywanie i zgłębianie tematów, które je fascynują. W ramach tej metody dzieci biorą udział w długofalowych projektach, które angażują je na wielu poziomach – od planowania, przez eksperymentowanie i badanie, aż po prezentację wyników. Projekty mogą dotyczyć przyrody, technologii, sztuki czy kultury, a ich realizacja rozwija umiejętności pracy zespołowej, komunikacji oraz odpowiedzialności za własne działania. Dzięki tej metodzie dzieci uczą się przez praktykę, rozwijając swoje zainteresowania i odkrywając świat w sposób aktywny i angażujący.

Mały Człowiek – Wielkie Wartości

W naszym przedszkolu etyka to coś więcej niż zajęcia – to codzienna praktyka budowania relacji, postaw, wrażliwości i tolerancji. W autorskim programie „Mały człowiek – wielkie wartości”, opracowanym przez Alicję Dorozińską – metodyka ds. dydaktyki i wychowania Przedszkoli Ciuchcia Puch Puch – stawiamy na rozwój wewnętrzny dziecka oraz kształtowanie jego dojrzałości społecznej i emocjonalnej. Program opiera się na uniwersalnych wartościach m. in. : szacunek, uczciwość, odpowiedzialność, empatia, przyjaźń, mądrość, optymizm i humor. Dzieci uczą się je rozpoznawać, rozumieć i stosować w codziennych sytuacjach – w relacjach z rówieśnikami, rodziną, starszymi, a także w kontakcie ze światem przyrody. Nasi nauczyciele towarzyszą dzieciom w odkrywaniu świata wartości, rozwijając ich empatię, refleksyjność i umiejętność podejmowania właściwych decyzji.


Program „Mały człowiek – wielkie wartości” został wysoko oceniony przez ekspertów – w tym Annę Ziemską, filozofkę, autorkę „BajEtyki” i współtwórczynię programu „Ludzkie ścieżki”.

Skandynawski model spędzania czasu na świeżym powietrzu

Cenimy sobie bliski kontakt z naturą – dlatego każdego dnia dzieci spędzają dużo czasu na świeżym powietrzu – niezależnie od pory roku. Nasze ogrody i place zabaw to bezpieczne przestrzenie twórczej zabawy, eksperymentów, obserwacji i odpoczynku. Bliski kontakt z naturą wspiera rozwój ruchowy i emocjonalny, stymuluje kreatywność, pomaga rozładować energię, uczy współpracy, a przede wszystkim – buduje więź z otoczeniem i kształtuje postawę proekologiczną. Przebywanie na świeżym powietrzu sprzyja zdrowiu, wycisza i poprawia koncentrację. W ramach naszej codziennej praktyki promujemy ideę „Nie ma złej pogody, są tylko nieodpowiednie ubrania”.

Innowacyjne roboty: Beebot, Ozobot, Genibot – nauka przez technologię

W naszym przedszkolu wprowadzamy dzieci w fascynujący świat nowych technologii poprzez zabawy z robotami edukacyjnymi. Beebot, Ozobot i Genibot to interaktywne narzędzia, które wspierają rozwój logicznego myślenia, umiejętności programowania oraz pracy zespołowej. Dzięki prostym poleceniom i intuicyjnym zadaniom, dzieci poznają podstawy kodowania, rozwijają kreatywność i uczą się rozwiązywania problemów w sposób ciekawy i angażujący.

Zajęcia dodatkowe

W Ciuchci Puch Puch dbamy o harmonijny rozwój dzieci, łącząc swobodną zabawę z inspirującymi aktywnościami zorganizowanymi.

Oferujemy starannie dobrane zajęcia dodatkowe, które wspierają rozwój pasji, talentów i umiejętności naszych przedszkolaków.

Zajęcia dodatkowe prowadzone są przez wykwalifikowanych nauczycieli, instruktorów, profesjonalnych tercetów, medalistów ogólnopolskich i międzynarodowych, a także pedagogów z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym.


Warsztaty naukowe „Szkiełko i oko”

To ponad 60 programów edukacyjnych i aż 600 fascynujących eksperymentów! Mali naukowcy poznają tajemnice fizyki, chemii, biologii i przyrody. Dzieci sprawdzają, jak działa świat – od fal dźwiękowych, przez reakcje chemiczne, aż po wybuchowe rakiety ze słomek!


Warsztaty umuzykalniające z orkiestrą dziecięcą

Przedszkolaki kochają śpiew, taniec i instrumenty! Podczas warsztatów dzieci wystukują rytmy na bębenkach, marakasach, tamburynach i tonblokach, śpiewają, tańczą i uczą się muzycznej wrażliwości. Spotkania z muzyką to nie tylko dobra zabawa, ale i kontakt z oryginalnymi instrumentami oraz ciekawymi opowieściami o dźwiękach i rytmach.


Gimnastyka ogólnorozwojowa z elementami korektywy i integracji sensorycznej

Zajęcia te wspierają prawidłowy rozwój fizyczny i motoryczny dzieci. Poprzez zabawy ruchowe, ćwiczenia indywidualne i gry zespołowe dzieci wzmacniają ciało, koordynację i świadomość własnego ciała. To świetny sposób na zdrowie, energię i dobrą postawę.


Warsztaty taneczne i Rodzinny Turniej Tańca

Podczas warsztatów dzieci uczą się układów tanecznych do znanych melodii: od disco i rock’n’rolla po krakowiaka i cha-chę. Ruch i rytm wspierają rozwój muzyczny, ekspresję, odpowiedzialność i współpracę. Zwieńczeniem roku jest Turniej Tańca Ciuchci Puch Puch z udziałem dzieci, rodziców i profesjonalnych tancerzy.


Szachy – Królewska gra

Szachy rozwijają logiczne myślenie, koncentrację i umiejętność planowania. Nauka przez zabawę pozwala przedszkolakom z łatwością przyswajać zasady gry i czerpać z niej radość.


Judo

Sport kształtujący charakter! Zajęcia uczą zasad fair play, samodyscypliny, odwagi i wzmacniają sprawność fizyczną. Przedszkolaki trenują z uśmiechem i zapałem!


Zajęcia artystyczne i taneczne

Rysowanie, malowanie, lepienie, tańce i zabawy rytmiczne – rozwijamy kreatywność, wrażliwość artystyczną i poczucie estetyki.


Gry i zabawy w języku hiszpańskim

Poprzez piosenki, rymowanki i interaktywne zabawy dzieci naturalnie poznają podstawy języka hiszpańskiego, ucząc się poprzez ruch i emocje.


Warsztaty „Odkrywcy emocji”

Prowadzimy zajęcia rozwijające uważność, empatię oraz umiejętność radzenia sobie z emocjami. Przedszkolaki uczą się rozpoznawać i nazywać swoje uczucia, a także poznają proste techniki relaksacyjne i koncentracyjne. Dzięki temu wspieramy ich dobrostan emocjonalny, pomagamy budować wewnętrzny spokój i lepsze relacje z otoczeniem.


Warsztaty integracyjne „JA, TY, MY”

Prowadzimy zajęcia, które wspierają rozwój umiejętności społecznych – dzieci uczą się asertywności, skutecznej komunikacji oraz rozumienia emocji i perspektywy innych osób. Budujemy atmosferę wzajemnego szacunku, w której każde dziecko ma przestrzeń do wyrażania siebie i rozwijania relacji z rówieśnikami.


Kultura, sztuka, przygoda

Raz w miesiącu dzieci uczestniczą w wydarzeniach takich jak:
– koncerty w Małej Filharmonii,
– spektakle teatralne,
– warsztaty ceramiczne i muzealne,
– spotkania ze sztuką (malarstwo, rzeźba, drama).


Wspieramy indywidualne zainteresowania każdego dziecka i pomagamy im rozwinąć skrzydła. U nas każde dziecko może poczuć się jak mały artysta, sportowiec, naukowiec czy odkrywca – zgodnie ze swoim tempem i potrzebami.

Otoczenie edukacyjne

Każda sala została starannie zaaranżowana, by zachęcać dzieci do działania, eksplorowania, twórczej aktywności oraz samodzielności. Materiały edukacyjne są odpowiednio dobrane i dostępne, by umożliwiać dzieciom naukę zgodną z ich indywidualnymi potrzebami i tempem rozwoju. Otoczenie to sprzyja niezależności, koncentracji oraz swobodnemu podejmowaniu decyzji. Zabawy swobodne w otoczeniu edukacyjnym stanowią stałą część dnia w każdej grupie wiekowej.


Przestrzenie edukacyjne w naszych salach to:

  • przestrzeń umiejętności praktycznych,
  • przestrzeń zmysłów,
  • przestrzeń matematyczna,
  • przestrzeń językowa,
  • przestrzeń kreatywna,
  • przestrzeń konstrukcyjna,
  • przestrzeń przyrodnicza (makro i mikroświat).
Bezpieczeństwo i zdrowie

Dbamy o zdrowie i bezpieczeństwo dzieci, ponieważ ich dobro jest dla nas najważniejsze. Każdego dnia dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić naszym przedszkolakom bezpieczne, higieniczne warunki do zabawy, nauki i wypoczynku. Sale są wyposażone w nowoczesne systemy oczyszczania powietrza oraz lampy dezynfekujące. Powierzchnie najczęściej dotykane zostały zabezpieczone specjalną powłoką fotokatalityczną, a wszystkie przestrzenie są regularnie sprzątane i dezynfekowane. Dzięki tym działaniom skutecznie ograniczamy rozprzestrzenianie się infekcji i chorób wieku dziecięcego.