Szeroki wachlarz zajęć dodatkowych
Zajęcia dodatkowe są prowadzone przez wysoko wykwalifikowanych instruktorów, profesjonalnych trenerów oraz pedagogów. Współpracujemy z absolwentami Akademii Wychowania Fizycznego, Uniwersytetu Muzycznego oraz z tancerzami o najwyższej klasie tanecznej „S”, którzy są medalistami wielu turniejów i konkursów. Nasze grono instruktorów to ludzie z pasją, entuzjastycznie zaangażowani eksperci w swoich dziedzinach, posiadający bogate doświadczenie zawodowe i przygotowanie do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym.

Zajęcia dodatkowe
English Every Day
English Every Day – od września 2009 roku z powodzeniem realizujemy autorski program Choo Choo Train, oparty na metodzie Early Partial Immersion, czyli częściowej immersji językowej. W naszym podejściu język angielski wykorzystywany jest jako drugi język komunikacji – zarówno w codziennych sytuacjach, jak i podczas wybranych zajęć edukacyjnych.
W każdej grupie wiekowej pracuje wychowawca anglojęzyczny, który posługuje się wyłącznie językiem angielskim. Dzieci mogą zwracać się do niego w języku ojczystym, jednak nauczyciel zawsze odpowiada po angielsku.
W grupach dzieci 3- i 4-letnich program ma na celu przygotowanie do dwujęzyczności, natomiast w grupach 5- i 6-latków realizujemy program dla grup dwujęzycznych, dostosowany do ich potrzeb i możliwości.
Program glottodydaktyczny, obejmujący naukę czytania i pisania w języku polskim i angielskim, został opracowany we współpracy ze specjalistami w zakresie dydaktyki i językoznawstwa. Spójne podejście do obu języków zapewnia dzieciom solidne podstawy językowe, wspierając ich rozwój na wielu płaszczyznach.
Nauka języka angielskiego realizowana jest poprzez:
-
Autorski program częściowej immersji – dzięki któremu dzieci oswajają się z językiem w naturalnych, codziennych sytuacjach – podczas zabawy, posiłków, korzystania z toalety, wycieczek czy przebierania się w szatni.
-
Content and Language Integrated Learning (CLIL) – zintegrowane nauczanie języka i treści przedmiotowych. Już od najmłodszych lat dzieci uczą się języka poprzez działania związane z przyrodą, matematyką, sztuką, historią czy muzyką. Angielski staje się narzędziem do odkrywania świata, a nie tylko przedmiotem nauczania.
-
Storytelling – zajęcia z opowiadaniem historii, oparte na klasyce anglojęzycznej literatury dziecięcej. Dzieci poznają takie postacie jak: Spot, Paddington, Goldilocks, Very Hungry Caterpillar czy Gruffalo.
-
Synthetic Phonics – skuteczna metoda przygotowująca dzieci do nauki czytania i pisania w języku angielskim, oparta na nauce głosek, rymowankach, zabawach fonologicznych i budowaniu słów. Program dostosowany jest do etapu rozwojowego każdego dziecka i oparty na bieżącej obserwacji postępów.
-
Zajęcia z robotem EMYS – nowoczesny, anglojęzyczny robot edukacyjny towarzyszy dzieciom w nauce języka poprzez gry językowe, storytelling, zabawy ruchowe, piosenki, dramę, zajęcia plastyczne oraz mnemotechniki. EMYS to angażujący i reagujący „nauczyciel-przyjaciel”, który skutecznie wspiera rozwój językowy dzieci.
Dzieci biorą również udział w:
-
przedstawieniach teatralnych w języku angielskim przygotowywanych pod okiem nauczyciela i metodyka językowego,
-
konkursach i projektach anglojęzycznych,
-
spotkaniach z gośćmi anglojęzycznymi,
-
projektach międzykulturowych rozwijających świadomość i otwartość na inne kultury.
Warsztaty umuzykalniające z orkiestrą dziecięcą
Warsztaty umuzykalniające z orkiestrą dziecięcą – dzieci uwielbiają muzykę, śpiew, ruch i dobrą zabawę, a w trakcie warsztatów muzycznych mają okazję doświadczyć wszystkich tych elementów. Podczas spotkań z muzyką przedszkolaki zanurzają się w dźwiękach, śpiewają, tańczą, wystukują rytm na bębenkach, grzechoczą marakasami, poruszają tamburynem i stukają tonblokiem. Instruktorzy prezentują oryginalne instrumenty i repertuary muzyczne, a także opowiadają o rytmach, melodiach i strukturach dźwiękowych.
Gimnastyka ogólnorozwojowa „WYGINAM ŚMIAŁO CIAŁO”
Gimnastyka ogólnorozwojowa z elementami korektywy i integracji sensorycznej – zajęcia mają na celu doskonalenie sprawności fizycznej dziecka, kształtowanie prawidłowej postawy, wspieranie bardziej efektywnego odbierania i przetwarzania bodźców oraz doskonalenie koordynacji ruchowej. Dzieci uczestniczą w różnorodnych aktywnościach sportowych, takich jak: ćwiczenia indywidualne, wspólne zabawy ruchowe, ćwiczenia zręcznościowe i gry zespołowe.
Warsztaty naukowe „Szkiełko i oko”
Warsztaty naukowe „Szkiełko i oko” – to ponad 60 programów edukacyjnych z 600 fascynującymi eksperymentami. Zajęcia te wprowadzają dzieci w świat fizyki, przyrody, biologii i chemii, w przystępny sposób wyjaśniając otaczające nas zjawiska. Dzieci dowiadują się m.in., na czym polega załamanie i odbicie światła, badają, jak zmieniają się fale głosowe, poznają sekrety dźwięku, wywołują błyskawicę, potrafią zrobić bąbelki wody sodowej, „flabbera” czy rakietę ze słomki, są świadkami zimnych i gorących reakcji chemicznych.
Warsztaty taneczne
Warsztaty taneczne – warsztaty taneczne z elementami choreografii i stretchingu to zabawy ruchowo-muzyczne oraz nauka układów do różnych utworów, takich jak disco, polka, krakowiak, rock’n’roll, cha-cha. Taniec rozwija u dzieci zdolności artystyczne, uwrażliwia je na muzykę, uczy odpowiedzialności, dyscypliny, współpracy z rówieśnikami. Dodatkowo jest to doskonały sposób na kształtowanie prawidłowej postawy, poczucia rytmu oraz harmonii ruchowej.
Raz w roku organizujemy Turniej Taneczny Ciuchci Puch Puch dla dzieci z grup 4-, 5- i 6-latków. Podczas Turnieju mali tancerze prezentują układy taneczne doskonalone podczas warsztatów. Uczestnicy wydarzenia biorą również udział w wesołej rozgrzewce, quizach i konkursach, a także mają możliwość obejrzenia pokazów przygotowanych przez tancerzy najwyższych klas tanecznych.
Warsztaty „Odkrywcy emocji”
Warsztaty „Odkrywcy emocji” czyli zajęcia rozwijające uważność z elementami treningu koncentracji – podczas warsztatów dzieci w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa bawią się technikami, które uczą skupienia, relaksu oraz lepszego radzenia sobie z emocjami. Mali odkrywcy uczą się zwracać uwagę na swoje myśli, rozpoznawać i nazywać uczucia, a także akceptować je bez oceniania. Dzięki warsztatom dzieci stają się świadome swoich emocji oraz rozwijają empatię. Dodatkowo praktyki koncentracji i uważności wspierają zdolność skupienia, obniżają poziom napięcia i stresu, a także pozytywnie wpływają na samopoczucie i sprawczości dziecka.
Warsztaty integracyjne „JA, TY, MY”
Warsztaty integracyjne „JA, TY, MY” – zajęcia rozwijające umiejętności społeczne, zawierające elementy treningu asertywności i skutecznej komunikacji. Podczas zajęć dzieci nawiązują relacje, budują zaufanie i uczą się być sobą, będąc równocześnie częścią grupy. Celem zajęć jest rozwój umiejętności komunikacyjnych – dzieci uczą się wyrażać swoje myśli i uczucia w sposób zrozumiały dla innych, oraz rozróżniać uczucia od zachowań i ich konsekwencji. Dodatkowo, dzieci uczą się asertywności – wyrażania swoich potrzeby, szanując jednocześnie potrzeby innych. Zajęcia pomagają rozpoznawać i kontrolować swoje emocje, co jest kluczowe dla zdrowia emocjonalnego oraz budowania pewności siebie.
Spotkania ze sztuką
Spotkania ze sztuką – raz w miesiącu odbywają się wybrane zajęcia: spotkania ze sztuką, spektakle teatralne, koncert muzyki klasycznej, warsztaty ceramiczne lub warsztaty muzealne. Służą one kształtowaniu wrażliwości estetycznej dziecka, rozwijają indywidualne talenty, słuch muzyczny i poczucie rytmu, stymulują też wyobraźnię i uwrażliwiają na piękno otaczającego świata. Dzieci poznają różne dziedziny sztuki: rzeźbę, malarstwo, elementy dramy, muzykę klasyczną, budowę i historię instrumentów muzycznych.
Klub szachowy
Klub szachowy – gra w szachy rozwija wyobraźnie przestrzenną oraz doskonali pamięć, uwagę i koncentrację. Poprzez abstrakcyjne i logiczne wyzwania, jakie stawia przed graczami, uczy samokontroli, buduje wytrwałość i uczy odpowiedzialności za podejmowane decyzje. Klub szachowy rozwija umiejętności strategicznego myślenia, oraz promuje szacunek dla przeciwnika i zasad fair play.
Raz w roku organizujemy Turniej Szachowy Przedszkoli Ciuchcia Puch Puch, do udziału, w którym zapraszamy dzieci z grup 5- i 6-latków, które uczestniczyły w zajęciach szachowych. Podczas Turnieju zawodnicy wykorzystują praktyczne umiejętności zdobyte w ciągu roku szkolnego.
Judo
Judo – zajęcia ogólnorozwojowe z elementami judo. Podczas treningów dzieci uczestniczą w zabawach, które rozwijają zdolności motoryczne, doskonalą orientację przestrzenną, wzmacniają mięśnie, kształtują sprawność, szybkość i koordynację. Zajęcia pozwalają także bezpiecznie wyładować energię. Przedszkolaki mają okazję poznawać historię, zasady, techniki, a nawet japońskie słownictwo związane z judo.
Gry i zabawy w języku hiszpańskim
Gry i zabawy w języku hiszpańskim – nauka hiszpańskiego, podczas której dzieci uczą się metodą muzyczno-sensoryczno-ruchową poprzez pełne „zanurzenie” w języku. Podczas zabaw opanowują rymowanki, piosenki oraz prostsze słowa i zwroty, stopniowo osłuchując się z językiem hiszpańskim. W dynamicznych spotkaniach z wesołym lektorem dzieci rozwijają swoje zdolności językowe, muzyczne, ruchowe oraz umiejętności interpersonalne. Młodsze grupy przedszkolaków uczestniczą w programie Niños Musicales, natomiast starsze w Colorin Colorado Mini.
Logopeda
Logopeda – zajęcia, podczas których dzieci z trudnościami logopedycznymi mogą wziąć udział w dodatkowej indywidualnej terapii, którą prowadzi przedszkolny logopeda. Specjalista wraz z rodzicem/opiekunem prawnym ustala przebieg terapii wspomagającej dziecko.