Nasze priorytety
W naszym przedszkolu najważniejsze są dzieci – ich bezpieczeństwo, radość oraz wszechstronny rozwój.
Każdego dnia z troską i zaangażowaniem towarzyszymy maluszkom w odkrywaniu świata, wspierając je w rozwoju intelektualnym, emocjonalnym, społecznym i fizycznym. Nasz zespół tworzą wykwalifikowani nauczyciele oraz doświadczeni specjaliści, którzy z pasją i empatią podchodzą do potrzeb każdego dziecka.
Stawiamy na indywidualne podejście, bo wiemy, że każde dziecko jest inne – ma swój rytm, zainteresowania i sposób uczenia się. W pracy wykorzystujemy nowoczesne, sprawdzone metody dydaktyczne, które rozwijają kreatywność, samodzielność oraz ciekawość poznawczą.
Dbamy nie tylko o edukację, ale również o zdrowie, bezpieczeństwo i dobre samopoczucie dzieci, budując atmosferę pełną ciepła, akceptacji i wzajemnego szacunku. To właśnie dzięki temu nasze przedszkole jest miejscem, w którym dzieci czują się szczęśliwe, rozumiane i bezpieczne – miejscem, do którego codziennie wracają z uśmiechem.

Specjaliści w przedszkolach Puch Puch
Kadra pedagogiczna
Kadra pedagogiczna to zespół wykształconych i profesjonalnych nauczycieli, którzy cechują się wiedzą, pasją, troską i kreatywnością. Tworzą oni przyjazną atmosferę oraz organizują interesujące sytuacje dydaktyczne i wychowawcze, dzięki którym dzieci zdobywają wiedzę, jednocześnie czując się szczęśliwe i bezpieczne. W swojej pracy kadra aktywnie wdraża innowacyjne programy dydaktyczne w zakresie nauczania, rozwijania zainteresowań, talentów i uzdolnień dzieci oraz monitorowania ich postępów. Nauczyciele regularnie uczestniczą w spotkaniach metodycznych, radach pedagogicznych, szkoleniach, kursach i studiach podyplomowych.
Psycholog
Psycholog regularnie współpracuje z kadrą pedagogiczną oraz rodzicami/opiekunami prawnymi. Na podstawie obserwacji doradza i wspiera, organizuje konsultacje oraz prowadzi spotkania i warsztaty edukacyjne. Aktywnie wspiera dzieci, a także monitoruje ich postępy, dbając o ich dobrostan psychiczny i emocjonalny. Tworzy programy indywidualne i grupowe w oparciu o potrzeby dzieci oraz prowadzi zajęcia koncentrujące się na dobrej adaptacji, integracji, umiejętnościach komunikacyjnych oraz zarządzaniu emocjami.
Metodyk ds. dydaktyki i wychowania
Metodyk ds. dydaktyki i wychowania to doświadczony nauczyciel wychowania przedszkolnego, który dzieli się z nauczycielami swoją wiedzą i dobrymi praktykami. Wspiera ich bezpośrednio przy warsztacie pracy, między innymi poprzez aktywny udział w zajęciach, analizę merytoryczną i metodyczną zajęć oraz monitorowanie realizacji indywidualnych programów wspierania rozwoju dzieci.
Metodyk języka angielskiego
Metodyk języka angielskiego to specjalista zajmujący się monitorowaniem realizacji autorskiego programu nauki języka angielskiego, opartego na metodzie częściowej immersji. Obserwuje zajęcia prowadzone przez lektorów i wspiera ich pracę dydaktyczną. Wzbogaca warsztat nauczycieli o nowe zestawy książek, gier i zabaw w języku angielskim.
Pedagog specjalny
Pedagog specjalny wspiera realizację zadań przedszkola w obszarze pomocy psychologiczno-pedagogicznej, koncentrując się na wspieraniu dzieci z trudnościami rozwojowymi i edukacyjnymi. Współpracuje z nauczycielami i innymi specjalistami, aby zapewnić kompleksowe wsparcie rozwojowe i edukacyjne dostosowane do indywidualnych potrzeb dzieci.
Logopeda
Wszystkie dzieci są objęte profilaktyką logopedyczną, której częścią jest coroczna diagnoza logopedyczna przedszkolaków przeprowadzana na początku września. Nauczyciele wychowawcy codziennie podczas zajęć edukacyjnych prowadzą z dziećmi ćwiczenia artykulacyjne i oddechowe oraz dbają o prawidłową wymowę głosek. Dodatkowo dzieci z trudnościami logopedycznymi mogą wziąć udział w dodatkowej indywidualnej terapii, którą prowadzi przedszkolny logopeda. Specjalista wraz z rodzicem/opiekunem prawnym ustala przebieg terapii wspomagającej dziecko.
Jak działają nasze przedszkola?
Czas pracy przedszkola
Przedszkola są czynne codziennie od poniedziałku do piątku, w godzinach 7.30 – 18.00, z wyjątkiem dni wskazanych w Zasadach Organizacji Przedszkola Ciuchcia Puch Puch.
Liczebność grup
W celu zapewnienia indywidualnego podejścia do każdego dziecka, grupy przedszkolne liczą od 10 do 18 osób. W wyjątkowych sytuacjach Dyrektor Przedszkola może podjąć decyzję o zwiększeniu liczby dzieci do 19.
Posiłki
Nasze szefowe kuchni we współpracy z personelem kuchennym codziennie troszczą się o przygotowanie odpowiednio zbilansowanych, pysznych i estetycznie podanych posiłków. Nad pracą personelu kuchennego czuwa przedszkolny dietetyk z wieloletnią praktyką. W menu uwzględniamy sezonowość potraw, preferencje żywieniowe dzieci oraz normy dietetyczne wyznaczone przez Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego PZH – PIB.
Wspólne posiłki są okazją do spróbowania różnorodnych dań, jak również do zapoznania naszych wychowanków z zasadami savoir-vivre’u przy stole.
Nie limitujemy posiłków, a dzieci są zachęcane do jedzenia.
Menu śniadaniowe
Menu śniadaniowe: Kolorowe kanapki z serem, wędliną, twarożkiem z rzodkiewką, pastą jajeczną, pastą rybną, świeżymi warzywami i kiełkami, hummus, róże rodzaje płatków i kasz na mleku podawane z musem owocowym, jogurt, owoce, mleko, herbata, kakao, woda.
Na przykład: kiełbaski na gorąco, pieczywo na zakwasie z masłem, ser żółty, papryka, zielony ogórek, herbata owocowa.
Menu obiadowe
Menu obiadowe: Pyszna domowa zupa i drugie danie – mięsne lub jarskie, sałatki ze świeżych warzyw i surówki, kompot, herbata owocowa, woda.
Na przykład: barszczyk czerwony, pieczona pierś z indyka z jabłkiem, puree ziemniaczane, mizeria, kompot z owoców sezonowych.
Menu I podwieczorek
Menu na I podwieczorek: Kasza orkiszowa/manna/jęczmienna z owocami, koktajle i sałatki owocowe, ciasta domowego wypieku, kisiel, budyń, ryż z cynamonem, makaron z sosem owocowym, racuchy, kanapki z serem, wędliną, świeże warzywa do chrupania, owoce, herbata owocowa, woda z pomarańczą.
Przykładowe menu: ciasto marchewkowe, owoce sezonowe, herbata z hibiskusa.
Menu II podwieczorek
Menu na II podwieczorek: Kanapki z serem, wędliną, dżemem, owoce świeże i suszone, warzywa do chrupania, pestki dyni, nasiona słonecznika, ciasta domowego wypieku, owoce, woda.
Przykładowe menu: pieczywo na zakwasie z masłem, pieczony schab, ogórek małosolny, twarożek z tartym jabłkiem i żurawiną, chałka, woda z cytryną.
Bezpieczeństwo i zdrowie to nasz priorytet
Dokładamy wszelkich starań, aby codzienne funkcjonowanie przedszkola odbywało się w warunkach zgodnych z najwyższymi standardami bezpieczeństwa i higieny.
- Nasze budynki są w pełni przystosowane do potrzeb dzieci w wieku przedszkolnym oraz pozytywnie zaopiniowane przez odpowiednie służby nadzoru.
- Regularnie przeprowadzamy kontrole wewnętrzne i zewnętrzne, weryfikujące zgodność z przepisami bezpieczeństwa.
- Placówki posiadają oznakowane drogi ewakuacyjne, gaśnice i hydranty przeciwpożarowe oraz systemy oddymiania, zgodnie z zaleceniami Wojewódzkiej Komendy Straży Pożarnej.
- Wszystkie elementy wyposażenia – meble, zabawki (wewnętrzne i ogrodowe), artykuły piśmiennicze i higieniczne, a także piasek w piaskownicach – posiadają wymagane certyfikaty i/lub atesty zgodne z polskimi normami bezpieczeństwa.
- Wejścia do budynków są zabezpieczone domofonem z kodem oraz monitorowane całodobowo przez system kamer.
- Personel regularnie uczestniczy w szkoleniach z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej oraz BHP.
- Placówki wyposażone są w defibrylatory AED, zestawy do udrażniania dróg oddechowych oraz inne środki pierwszej pomocy.
- W sytuacjach nagłych działamy zgodnie z wewnętrznymi, jasno określonymi procedurami bezpieczeństwa.
Zdrowie i bezpieczeństwo naszych wychowanków to wartość nadrzędna, dlatego wszystkie działania higieniczne realizujemy z największą starannością i dbałością o szczegóły.
- Wszystkie placówki wyposażone są w ozonatory, oczyszczacze oraz specjalistyczne lampy do sterylizacji powietrza, które pozwalają na regularną dezynfekcję pomieszczeń.
- Do codziennego sprzątania sal i sanitariatów stosujemy certyfikowane środki dezynfekujące, dopuszczone do użytku w żłobkach i przedszkolach.
- Zapewniamy dzieciom mydło w płynie lub piance, papierowe ręczniki oraz suche i wilgotne chusteczki higieniczne.
- Wykładziny w salach i na korytarzach są prane zgodnie z wewnętrznymi procedurami sanitarnymi.
- Każde dziecko, które korzysta z leżakowania, ma indywidualnie przypisaną pościel, oznaczoną imieniem i nazwiskiem.
- Piaskownice wyposażone są w atestowany piasek, który jest cyklicznie wymieniany i zabezpieczany plandekami przed zanieczyszczeniami.
- Regularnie odbywają się wizyty pielęgniarki lub higienistki, która monitoruje stan higieny dzieci (m.in. czystość głowy).
- Na terenie placówek obowiązuje zasada noszenia ochraniaczy na obuwie, co dodatkowo zwiększa poziom czystości.