Edukacja przez zabawę

Nasze długoletnie doświadczenie pedagogiczne wskazuje, że najbardziej efektywna jest edukacja poprzez zabawę. Dlatego też proces wychowania i edukacji realizowany jest wyłącznie poprzez zabawę z wykorzystaniem metod aktywizujących. Stwarzamy maluszkom środowisko, które jest ciekawe i inspirujące, ale jednocześnie chroni je przed przestymulowaniem nadmiarem bodźców.

Wysokie kompetencje naszych nauczycieli zapewniają dziecku nie tylko optymalne warunki do indywidualnego rozwoju we wszystkich sferach,  ale też atmosferę bezpieczeństwa, ciepła, życzliwości, a także pełnej akceptacji oraz szacunku.

Nauczyciele korzystają z najnowszej wiedzy psychologiczno-pedagogicznej uwzględniającej najnowsze teorie i koncepcje: 

  • „Glottodydaktyka – nauka czytania i pisania” Bronisława Rocławskiego;
  • „Dziecięca matematyka” Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej;
  • „Neurodydaktyka” – nauczanie przyjazne mózgowi; bazuje na ciekawości poznawczej dzieci w oparciu o aktywności i emocje. Pokazuje, jak ważna jest sprzyjająca uczeniu się atmosfera. Skłania do  samodzielnego poszukiwania wyjaśnień i rozwiązań. Stawia na indywidualizację procesu nauczania;
  • „Wychowanie bez porażek” Thomasa Gordona; „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły” Adele Faber i Elaine Mazlish – metody komunikowania się, które pozwalają dziecku stać się bardziej samodzielnym i odpowiedzialnym. Wpływają pozytywnie na kształtowanie poczucia własnej wartości i akceptacji samego siebie. Uczą skutecznego przekazywania informacji w relacjach dziecko – dorosły, rozumienia dziecka, jego uczuć i potrzeb, aktywnego słuchania, a także budowania silnych więzi emocjonalnych;
  • „Nonviolent Communication (NVC)”  Marshalla B. Rosenbergaczyli porozumienie bez przemocy,  nazywane również językiem serca. Opiera się na obserwacji i rozpoznawaniu potrzeb i uczuć – swoich i drugiej osoby, oraz na otwartym ich wyrażaniu;
  • Poglądy i teorie Jespera Julla przede wszystkim te odnoszące się do przyjaznego, pełnego szacunku wspierania dziecka, bycia z dzieckiem w otwartym dialogu uwzględniającym pragnienia, marzenia i potrzeby zarówno dziecka, jak i osoby dorosłej;
  • Program kształcenia artystycznego – rozwija wrażliwość oraz zdolności twórcze i ekspresyjne.

Realizacja programu odbywa się poprzez:

  • zabawy swobodne w kącikach tematycznych,
  • zabawy tematyczne oraz gry edukacyjno-wychowawcze,
  • kształtowanie nawyków higienicznych, porządkowych i grzecznościowych,
  • zabawy z językiem angielskim,
  • zajecia i zabawy manipulacyjno-konstrukcyjne,
  • zajęcia rytmiczno-muzyczne,
  • zajecia plastyczne,
  • zabawy ruchowe,
  • profilaktyczne zabawy logopedyczne,
  • pedagogikę zabawy wg Klanzy,
  • glottodydaktykę,
  • dziecięcą matematykę,
  • spotkania ze sztuką.

 

Zadzwoń: 22 490 24 24