Plan dnia
Żłobek działa od poniedziałku do piątku, przez cały rok kalendarzowy, w godzinach od 7.30 do 18.00, oprócz świąt i dni ustawowo wolnych od pracy. W dniach 24 i 31 grudnia żłobek czynny jest do godz. 13.00.
Do żłobka na Targówku zapraszamy dzieci od 15 miesiąca życia.
Umowa może dotyczyć całodziennego pobytu dziecka w żłobku (w godz. 7.30 – 18.00) lub pobytu skróconego (w godz. 7.30 – 13.00) przez maksymalnie 3 pierwsze miesiące pobytu dziecka w żłobku.
Ramowy plan dnia w godz. 7.30-13.00
7.30–9.30 | Przywitanie dziecka przez nauczyciela, zabawy swobodne | Zabawy integracyjne. Wdrażanie dzieci do komunikowania własnych potrzeb i oczekiwań. Poznawanie zasad wspólnej zabawy, wdrażanie dzieci do świadomego sprzątania zabawek po skończonej zabawie. Wyrabianie nawyku miłego witania się i żegnania z rodzicami i rówieśnikami. |
9.00–10.00
|
Przygotowanie do śniadania, śniadanie |
Wdrażanie do prawidłowego mycia rąk i samodzielnego korzystania z toalety. Wdrażanie do samodzielnego spożywania posiłków i kulturalnego zachowania się przy stole: korzystania z serwetek, prawidłowego trzymania sztućców, utrzymywania podczas jedzenia prawidłowej postawy ciała.
Na śniadanie: kolorowe kanapki z serem, wędliną, pastą jajeczną, pastą rybną, świeżymi warzywami i kiełkami; płatki owsiane, kukurydziane lub ryżowe na mleku, jogurt naturalny z musli, kiełbaski oraz mleko, herbata lub kakao. |
10.00–11.00 | Zabawy integracyjne, edukacyjne, wspólne gry i zabawy muzyczno-ruchowe, plastyczne, zgadywanki, gimnastyka, teatrzyki | Zabawy integracyjne. Poznawanie otoczenia. Ustalenie wspólnie z dziećmi norm i umów dotyczących zasad zachowania się w żłobku. Rozwijanie umiejętności zgodnego współdziałania w grupie. Zachęcanie do wykonywania czynności samoobsługowych. |
11.00–12.00 | Przygotowanie do spaceru, gry i zabawy na placu zabaw, spacery, wycieczki |
Zachęcanie dzieci do samodzielnego ubierania się. Rozwijanie sprawności ruchowej. Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpiecznej zabawy na placyku zabaw. |
12.00–12.30 | Swobodna aktywność w kącikach tematycznych, zabawy konstrukcyjne, plastyczno-techniczne, muzyczne | Poznawanie zasad wspólnej zabawy. Badanie właściwości różnych przedmiotów. Porządkoanie wiedzy o życiu ludzi i otaczającym świecie. |
12.30–13.00 | Obiad | Zachęcanie dzieci do samodzielnego spożywania potraw. Przezwyciężanie uprzedzeń żywieniowych. Wdrażanie do kulturalnego zachowania się podczas posiłków: korzystanie z serwetek, prawidłowe trzymanie sztućców.
Na obiad: pyszna zupa i drugie danie mięsne lub jarskie, surówki |
Ramowy plan dnia w godz. 13.00-18.00
13.00–15.00 | Odpoczynek, spokojne zabawy w kącikach kreatywnej zabawy | Zależnie od indywidualnych potrzeb dzieci bawią się lub odpoczywają na indywidualnych leżaczkach w czystej pościeli. W trakcie odpoczynku dzieci słuchają muzyki relaksacyjnej lub bajek czytanych przez nauczyciela.
Inspirowanie do podejmowania samodzielnej aktywności zabawowej. |
15.00–15.30 | Podwieczorek | Wdrażanie do samodzielnego jedzenia z zachowaniem podstawowych zasad savoire-vivre’u.
Na I podwieczorek: kasza orkiszowa/manna/jęczmienna z owocami, ciasto własnego wypieku, świeże owoce i warzywa do chrupania, kisiel lub budyń, jogurt, herbata owocowa/ziołowa. |
15.30–16.30 | Gry i zabawy na placu zabaw, zabawy integracyjne, edukacyjne, muzyczno-ruchowe, zabawy z chustą Klanzy | Rozwijanie sprawności ruchowej. Indywidualne rozwijanie predyspozycji i zainteresowań dzieci, np. poznawanie technik plastycznych, nauka wierszyków, wyliczanek, piosenek, zabawy paluszkowe. |
16.30–18.00 | Drugi podwieczorek i zabawy popołudniowe | Wdrażanie do samodzielnego wykonywania czynności samoobsługowych.
Na II podwieczorek: kanapki z serem, wędliną, świeże owoce i warzywa do chrupania, kompot, herbata owocowa/ziołowa. Oczekując na rodziców, czytamy dzieciom bajki, bawimy się w sali zabaw lub na świeżym powietrzu. Inspirujemy dzieci do podejmowania twórczej i samodzielnej aktywności.
|