Portale internetowe

Artykuły Ciuchci Puch Puch

” W przedszkolu fajnie jest, czyli adaptacja bez łez” – artykuł opublikowany na stronie www.egodziecka.pl

„Każdy rodzic chce, żeby jego pociecha zaadaptowała się w przedszkolu możliwie bezproblemowo i bezboleśnie. Każdy też zastanawia się, co może uczynić, by tak właśnie się stało. Zanim spróbujemy odpowiedzieć na to pytanie, spójrzmy na sprawę z perspektywy dziecka. Co też może odczuwać i myśleć sam zainteresowany, czyli kandydat na przedszkolaka?”

https://puchpuch.pl/adaptacja-w-przedszkolu/ 


„Jutro miałem urodziny…” – czyli jak pomóc dziecku zrozumieć pojęcie czasu!”

„Tik-tak, tik-tak… całe nasze życie związane jest z czasem. Także w tej chwili, kiedy czytasz ten tekst, płyną kolejne sekundy, za nimi minuty… Rodzimy się, dorastamy, chodzimy do przedszkola, szkoły, studiujemy, pracujemy, starzejemy się. Jak ma pojąć ten proces małe dziecko? Co musi wiedzieć? Jak mu w tym pomóc? Kiedy?”

https://puchpuch.pl/dziecko-i-czas/


„Uśmiech na brudnej buzi, czyli zabawy sensoryczne dla dzieci”

„Nie biegaj, bo się przewrócisz”, „Zostaw, to brudne!”, „Po co to targasz ze sobą? Przecież to zwykły kamień!”, „Nie ruszaj, jeszcze jakieś choróbsko złapiesz” –  te i podobne komunikaty słyszę każdego dnia na placach zabaw, parkach, ulicy. Dlaczego dzieci chcą robić to, czego na ogół nie akceptują dorośli?”

https://puchpuch.pl/zabawy-sensoryczne/


„Zabawy swobodne i ich wpływ na rozwój dziecka”

„Zastanówmy się: czy bawiąc się, maluch robi to w jakimś określonym celu?…”

https://puchpuch.pl/zabawy-swobodne-i-ich-wplyw-na-rozwoj-dziecka/


„Zamień „żądam” na „potrzebuję” – artykuł opublikowany na stronie www.egodziecka.pl

„Wcześniej czy później rodzica każdego kilkulatka czeka stanowcze „nie” w odpowiedzi na prośbę o umycie rąk, skończenie zabawy czy założenie ciepłego sweterka. Co gorsza, prośba ta, wielokrotnie powtórzona, spotka się z negacją wyrażoną w sposób nader ekspresyjny – płaczem, krzykiem, tupaniem lub obrażeniem się na cały świat. Czy jest jakiś sposób, żeby poradzić sobie ze „strajkującym” dzieckiem, albo – jeszcze lepiej – nie dopuścić do powstania takich sytuacji?”

https://puchpuch.pl/komunikacja-i-relacje/


 „Mam trzy latka, bawię się i…uczę się czytać” – artykuł opublikowany na stronie www.egodziecka.pl

„Rodzice wybierający przedszkole dla swojego maluszka czasem zastanawiają się, czy zdecydować się na placówkę, gdzie nauka czytania realizowana jest już w najmłodszej grupie, czy też lepsze dla dziecka będzie rozpoczęcie nauki w wieku pięciu lat, czyli dopiero w „zerówce”. Podpowiedzi udzielają nam… same dzieci…”

https://puchpuch.pl/czytanie/


„Nauka samodzielności-jak sprawić, by dziecko było samodzielne”- artykuł opublikowany na stronie www.mjakmama24.pl

„Miłość do dziecka nie usprawiedliwia wyręczania go we wszystkim.Dziecko, które niedługo pójdzie do szkoły, powinno byc samodzielne, musi wykazać się niezbędnymi umiejętnościami, pewnością siebie i wytrwałością. Jak mądrze wychowywać pociechę, aby była samodzielna?”

https://www.mjakmama24.pl/dziecko/wychowanie/nauka-samodzielnosci-jak-sprawic-dziecko-bylo-samodzielne-aa-D1Su-YGCv-9daZ.html?podglad=1http://www.dlarodzinki.pl/male-dziecko/rozwoj-i-wychowanie/nauka-samodzielnosci-jak-sprawic-dziecko-bylo-samodzielne,163_3296.html?podglad=1


„Dziecko zaradne ekonomicznie, czyli jak nauczyć malucha racjonalnego zarządzania zasobami finansowymi”

„Nasze dzieci znają wiele sposobów na zdobycie tego, czego chcą. Da się to zaobserwować na przykład w sklepie, kiedy maluch różnymi metodami domaga się lizaka albo zabawki – prosi, robi smutną minkę, marudzi, a gdy spotka się z odmową, potrafi urządzić scenę z tupaniem, krzykiem czy nawet rzucaniem się na podłogę. Czy można się dziwić cztero-, pięciolatkowi, że widząc na półkach niezliczoną ilość zabawek, natychmiast chciałby mieć je wszystkie?”

https://puchpuch.pl/dzieci-i-ekonomia/ 


„Dziecięcy savoir-vivre, czyli nauka dobrych manier dla najmłodszych”

„Każdy kilkulatek bez trudu nauczy się na pamięć podstawowych zwrotów grzecznościowych, ale czy na pewno o to nam chodzi?”

https://puchpuch.pl/dzieciecy-savoir-vivre/ 


„Kłótnia kukułki z kurką, czyli logopedyczne porady nauczycieli Przedszkoli Ciuchcia Puch Puch dla rodziców przedszkolaków”

‚Prawidłowy rozwój mowy dziecka ma ogromne znaczenie dla jego rozwoju poznawczego, emocjonalnego i społecznego, czyli jest jednym z czynników warunkujących powodzenie przyszłego ucznia w szkole. Wiedząc o tym, pedagodzy z Przedszkoli Ciuchcia Puch Puch od samego początku systematycznie wspomagają ewolucję kompetencji językowych swoich podopiecznych, a mając świadomość, że najważniejsze w tej kwestii jest środowisko rodzinne, polecają rodzicom szereg prostych ćwiczeń logopedycznych, które można włączać w codzienne aktywności z pociechą”

https://puchpuch.pl/logopedyczne-porady/


„Na śniadanie kanapka z dżemem i… ogórkiem, czyli mały mistrz kuchni w akcji!”

„Dzieci uwielbiają naśladować dorosłych, często wkładając w to wiele wysiłku. Spontanicznie i z radością wchodzą w nasze role, gdy zaczynamy sprzątać, segregować rzeczy do prania, nakrywać stół. Tymczasem rodzice zwykle sceptycznie postrzegają małych pomocników, zwłaszcza w kuchni. Oczywiście mają swoje argumenty, ale czy na pewno słuszne?”

https://puchpuch.pl/zabawy-w-kuchni/


„Mamo, wolę uczyć się w przedszkolu”

„Dzisiaj mogłem pobawić się w przedszkolu dłużej niż zwykle. Lubię takie dni…”

https://puchpuch.pl/mamo-wole-uczyc-sie-w-przedszkolu-nie-w-domu/ 


„Jutro znów idę do przedszkola. Już nie mogę się doczekać!”

„Dziś pierwszy raz poszłam do przedszkola. I wszystko było dokładnie tak, jak zapowiedziała mama. Przy drzwiach czekała na mnie uśmiechnięta i bardzo miła pani, a w sali było dużo dzieci…”

https://puchpuch.pl/jutro-znow-ide-do-przedszkola-juz-nie-moge-sie-doczekac/


„Nauka w wannie? Czemu nie!”

„Woda jest obiektem fascynacji każdego chyba dziecka. Chlapanie, pluskanie, przelewanie, rozpryskiwanie mogłyby się nigdy nie kończyć. Nieważne zamoczone rękawy, zalana podłoga czy nawet niezadowolona mina mamy – gdyby tylko mu pozwolono, maluch spędziłby w wodzie cały dzień!

Dorośli niestety nie podchodzą do mokrych zabaw aż tak entuzjastycznie – bo wiadomo, potem trzeba wszystko powycierać, przebrać dziecko (a czasem i siebie), przemoczone ubrania wysuszyć…  Dodatkowa robota, krótko mówiąc. Ale może łatwiej byłoby nam zaakceptować powódź w łazience, gdybyśmy sobie uświadomili, że igraszki z wodą są nie tylko źródłem ogromnej radości dziecka, ale też odgrywają niebagatelną rolę w jego rozwoju?”

https://puchpuch.pl/nauka-w-wannie-czemu-nie/ 


„Mały mistrz słowa, czyli jak rozpoznać i wspierać predyspozycje językowe dziecka”

„O potencjalnych uzdolnieniach językowych możemy mówić wtedy, gdy dziecko wykazuje zainteresowanie szeroko pojętym słowem już we wczesnym okresie życia – uwielbia słuchać bajek i rozmawiać z opiekunami, posługuje się nad wiek bogatym słownictwem, chętnie tworzy logiczne i ciekawe opowiadania z dużą ilością szczegółów, często też z nieoczekiwanym zakończeniem”

https://puchpuch.pl/maly-mistrz-slowa-czyli-jak-rozpoznac-i-wspierac-predyspozycje-jezykowe-dziecka/


„Projekt International Kindergatren w Ciuchci Puch Puch” – artykuł opublikowany na stronie www.czasdzieci.pl

„International Kindergarten to innowacyjny, ogólnokrajowy projekt edukacyjny AIESEC Polska (pozarządowej organizacji non-profit, skupiającej studentów i niedawnych absolwentów interesujących się problemami świata), skierowany do przedszkoli i żłobków. Jego głównym celem jest umożliwienie dzieciom zdobywania wiedzy poprzez kreatywną zabawę oraz promocja idei różnorodności kulturowej i tolerancji w trakcie zajęć muzycznych, plastycznych, sportowych, kulturowych, tanecznych i integracyjnych”

http://czasdzieci.pl/warszawa/wydarzenia/id,56473ca0.html


 

Zapraszamy do kontaktu: tel. 22 490-24-24, e-mail: przedszkole@puchpuch.pl